קבוצת יונדאי מוטור מתכננת להשקיע בארה"ב 7.4 מיליארד דולר במהלך ארבע השנים הקרובות, זאת בכדי לפתח את ייצור כלי הרכב החשמליים והרחבת תחנות תדלוק המימן, בין היתר, בהתאם לשאיפותיו הירוקות של המיליארדר צ'אנג אוי-סון, יו"ר החברה.
התאגיד השני בגודלו מבחינת הכנסות בדרום קוריאה הודיע בשבוע שעבר כי חלק מהכסף הזה הוא ישקיע בייצור כלי רכב חשמליים ובשיפור מתקני הייצור. מפעל כלי הרכב החשמליים יתחיל לייצר בשנה הבאה בארה"ב, נכתב בהודעה.
השקעות בארה"ב יעזרו ליצרנית הרכב הקוריאנית בתחרות, אומר כריס רובינסון, אנליסט בכיר בחברת המחקר Lux Research. "הממשלות מתמקדות לא רק בקידום רחב יותר של תעשיית כלי הרכב החשמליים, אלא גם בהקמת מדיניות המקדמת ייצור רכב חשמלי מקומי", אומר רובינסון. "ההשקעה של יונדאי תביא אותה למצב תחרותי חזק בהרבה בארה"ב".
חשיבות שרשרת האספקה
יצור מקומי מסייע בהוזלת עלויות המשלוח, במיוחד עבור סוללות כלי רכב חשמליים שעלולות להיות מגושמות ומהוות סיכון בטיחותי במהלך המשלוח, אומר סם אבואלסמיד, אנליסט מחקר ראשי ב-Guidehouse Insights. יכולת ייצור מתפתחת בארה"ב, הוא מוסיף.
"הלוקליזציה של הייצור מבטיחה שככל שנפח הייצור גדל, כך ניתן להפחית את הסיכון להפרעות בשרשרת האספקה", אומר אבואלסמיד. "כל ענף הכיר בצורך החשוב של העמידות הגבוהה בשרשרת האספקה בשנה האחרונה".
האתגר הגדול ביותר של יונדאי עם כלי רכב חשמליים נותר באספקת הסוללות, הוא מוסיף. לדבריו, על יונדאי כעת להגביל את מספר המכוניות החשמליות שהיא יכולה למכור בשווקים שונים בגלל מספר הסוללות שהיא יכולה לקבל מספקים.
תחנות תדלוק במימן
מימן הוא תחום מיקוד נוסף עבור יונדאי. במסגרת הודעת ההשקעה של 7.4 מיליארד הדולר נכתב כי יונדאי מחויבת לקידום מערכות תומכות מימן בארה"ב. בשנה שעברה חתמה יונדאי על מזכר הבנות עם משרד האנרגיה האמריקאי בנושא טכנולוגיית תאי דלק מבוססי מימן. קשר זה יכלול התקנת תחנת תדלוק במימן.
בדצמבר 2018 הודיע צ'אנג כי קבוצת יונדאי וספקיה ישקיעו 7.6 טריליון וואן (6.5 מיליארד דולר) במו"פ בתחום המימן והרחבת המתקנים עד 2030. הדחיפה של יונדאי לשימוש במימן נתמכת גם על ידי נשיא קוריאה מון ג'יה-אין. ממשלו של מון דחף לשדרג דלקים מאובנים למקורות אנרגיה נקיים יותר כמו מימן.
צילום התמונה הראשית: shutterstock