Forbes Israel Logo
אבידור ברטוב. צילום: ניר סלקמן
אבידור ברטוב. צילום: ניר סלקמן

הפכה ליוניקורן: אקסוניוס מגייסת לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית שמספקת אבטחה לרשת הארגונית גייסה 100 מיליון דולר. שניים ממייסדיה, דין זיסמן ואבידור ברטוב, הם בוגרי Forbes Under30

חברת הסייבר אקסוניוס גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, לפני הגיוס. את סבב הדיוס הבילה קרן Stripe, יחד עם משקיעים נוספים של החברה.

אקסיוניוס הוקמה ב-2017 על ידי דין זיסמן (מנכ"ל), מור אבידור ברטוב (סמנכ"ל טכנולוגיה) ועופרי שור (סמנכ"ל), ובין היתר, השקיעו בה עד היום ורטקס, WTI, YL Ventures ועוד, בסך כולל של כ-95 מיליון דולר.

החברה מאפשרת לארגונים לצפות בכל ההתקנים שמחוברים לרשת ולקבל מידע משלל מקורות המידע בארגון על נקודות תורפה אבטחתיות. "החיים של צוותי אבטחה בארגון כל כך קשים היום, כשכל המידע של ההתקנים שלהם פזור במגוון מערכות שונות. אנחנו עוזרים לצוותים כאלו לראות הכל במקום אחד", הסביר ברטוב בראיון עם כניסתו לרשימת Forbes Under 30 לשנת 2020, "זה כמו לגלוש בדפדפן בלשונית אחת במקום ב-70".

דין זיסמן צילום שלומי יוסף
דין זיסמן. צילום: שלומי יוסף

זיסמן בוגר יחידת 8200 של חיל המודיעין בה הכיר את שני שותפיו, הקים ב-2014 את חברת הסייבר סימטריה (Cymmetria) יחד עם גדי עברון, בכיר בחברת קספרסקי לשעבר. החברה, הכוללת כיום 25 עובדים גייסה מעל לעשרה מיליון דולר. היא עושה שימוש בהטעיה כנגד האקרים הפורצים לארגוני ענק וגורמת להאמין כי הצליחו, בעוד שלמעשה, פעלו בסביבה וירטואלית וחשפו עצמם. רק חברות בודדות בארץ ובעולם פועלות בשיטה זו, והעובדה הזו הכניסה את סימטריה בתחילת השנה לרשימת החברות הטכנולוגיות המרשימות ביותר של מגזין infoworld הוותיק, העוסק בטכנולוגיות מידע. זיסמן הוא גם ממקימי תוכנית "אקסל ונצ'רס" – הרחבה של פרויקט "תגלית", המפגישה בין יזמים ישראלים ואמריקאים במטרה ליצור סטארט-אפים משותפים.

צילום קאבר: ניר סלקמן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.