Forbes Israel Logo

יוצאים למלחמה: המשטרה השוודית פשטה על אתר ההורדות הפופולרי בעולם

אתר ThePirateBay השוודי נחשב מאז הקמתו ב-2003 ל"ילד הרע" של האינטרנט. האתר, שמשמש מנוע חיפוש ואינדקס לטורנטים ול"לינקים מגנטיים" מצליח לפעול ולזכות בטראפיק רב, למרות רדיפה קבועה מצד רשויות החוק, תביעות, הרשעות, פיצויי ענק וחסימות של ספקי אינטרנט ואפילו מדינות. על פי ההערכות קיימים באתר יותר מ-6.5 מיליון משתמשים רשומים. למרות שהאתר מתגאה בכך שהוא אתר הטורנטים "העמיד ביותר בגלקסיה", נעשים כאמור אינסוף ניסיונות לפגוע בו ובספקים שלו, כדי להורידו אחת ולתמיד. עכשיו, נראה שידן של רשויות החוק על העליונה. לפחות זמנית.

המשטרה פשטה, אך לא מאשרת

אתמול לפנות בוקר, ביצעה המשטרה השוודית פשיטה על מתחם בעיירה Nacka, שנמצאת באיזור סטוקהולם והחרימה שרתים, מחשבים וציוד תקשורת, ששימשו את PirateBay. פרדריק אינגבלאד, אחד מהתובעים האחראיים בשוודיה על תביעות של שיתוף הקבצים, אישר את דבר הפשיטה על האתר, וכן את העובדה שהשתתפו בה מספר קציני משטרה ומומחי סייבר. אינגלבאד הוסיף כי הפשיטה בוצעה לאחר שנאספו עדויות לכך שהמקום משמש את האתר הפופולארי, ואכן, לאחר שהוחרם הציוד, נפל האתר.

צילום: thinkstockphotos

חוץ מהאתר עצמו הורדו עוד אתרים שפעלו בחסותו כמו אתר הפורומים Suprbay.org והטראקר EZTV. מעבר לדברי התובע, אין עוד פרטים נוספים, משום שהמשטרה השוודית לא שחררה הצהרה רשמית או פרטים נוספים, כך שלא ניתן לדעת מה בדיוק קרה והאם גם נעצרו חשודים. רק לאחרונה, וכצעד שנועד להגן על משתמשיו, הכריז האתר על שיתוף פעולה, במסגרתו ייהנו המשתמשים משירות VPN חינמי, שיקשה על רשויות החוק לאתר ולתבוע אותם.

רשויות החוק בכל העולם עושות מאמצים גדולים, כדי לפגוע באתר הפופולארי. רק לפני מספר ימים הורה בית משפט בצרפת לספקיות האינטרנט במדינה לחסום את הגישה ל-PirateBay, ובכך הצטרפה צרפת לעשרות מדינות שכבר חסמו את הגישה לאתר. מתוך שלושת המייסדים המקוריים של האתר, שניים יושבים בכלא, כשהשלישי, פיטר סונדה, נעצר מוקדם יותר השנה ושוחרר לאחר מכן. במאמצי האתר להימנע מהפשיטות של רשויות האכיפה הועברו השרתים והדומיינים לגרינלנד ולאחר מכן לאיסלנד, לאי סנט מרטן, לפרו ולגיאנה. הירידה של האתר צפויה לפגוע במשתמשים הקבועים שלו, אולם, מניסיון העבר, לא יישאר ואקום בסצנה וגם אם האתר לא יחזור במהירה (מה שלא סביר שיקרה) אתר אחר יתפוס את מקומו במהירה.

עדכון: טוב, זה לא לקח הרבה זמן. האתר חזר במתכונת חלקית וזמין בדומיין thepiratebay.cr שרשום בקוסטה-ריקה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: רון גורה עוזב את eBay ומצטרף לקרן Aleph

עוד בגיקטיים: אפל מכריזה על האפליקציות המצליחות של 2014, ויש גם נציגות ישראלית

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן