חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

יזם וראפר: האם העסקה עם אפל תהפוך את ד"ר דרה למיליארדר?

הראפר ד"ר דרה (אנדרה רומל יאנג) הצליח לדלג השנה בדירוג אמני ההיפ הופ העשירים של פורבס על עמיתו ג'יי זי ולהתברג במקום השני אחרי דידי עם הון של 550 מיליון דולר, אך כעת נראה כי אפל עומדת לשנות את התמונה בצמרת עולם המוזיקה השחורה.

בשלישי בלילה דיווח עיתון ה-Financial Times על עסקה מתגבשת בין אפל וביטס במהלכה תרכוש את האחרונה תמורת סכום עצום של 3.2 מיליארד דולר – העסקה היקרה ביותר בתולדות אפל. אל הידיעה המפתיעה הצטרף אתמול גם הוול סטריט ג'ורנל וביסס את ההנחה כי מדובר ביותר משמועות בלבד. מאחר שד"ר דרה הוא אחד ממקימיה של ביטס המוכרת בעיקר כמשווקת של מותג האוזניות היוקרתי, הוא צפוי לגרוף לא מעט רווח מן העסקה.

לפי ההערכות מחזיק הראפר בין 20% ל-25% מביטס, כך שהוא צפוי לשלשל לכיסו לאחר ניכוי מיסים כ-800 מיליון דולר. זה אומנם לא יקנה לו מקום ברשימת 400 עשירי העולם של פורבס, אך ימקם אותו חזק בפסגת דירוג אמני ההיפ הופ עם הון של כ-1.3 מיליארד דולר. הקשר של דריי ואפל לא החל בעסקה הנוכחית: הראפר המצליח היה במשך זמן רב בקשר קרוב עם סטיב ג'ובס המנוח, שאף נהג להתייעץ עמו לגבי רעיון האייטיונס. כעת כאמור, עשוי למצוא עצמו ד"ר דרה בתפקיד בכיר בחברה שהקים חברו ג'ובס.


אוזניות ביטס. מותג ששוה 3.2 מיליארד דולר? | צילום: רויטרס

ביטס היא רכישה קונבנציונאלית עבור אפל: לא מדובר בחברה שמביאה טכנולוגיה חדשה, או בכזו שיכולה להוות שלב בכניסה של אפל לתחום חדש. מדובר למעשה במותג, וזה סוד כוחה של החברה. "כשאני חושב על ביטס, אני חושב עליה כדרך חיים, אני חושב עליה כחברת מדיה, לא רק כחברת חומרה המתמקדת במוזיקה", אומר פיטר קסטי, הנשיא לשעבר של ספקית המוזיקה הדיגיטלית Musicmatch, שנרכשה ב-2004 ע"י יאהו.

אם תצא לפועל, העסקה המפתיעה שבינתיים הובילה את מניית אפל לירידות, תנפח את ארנקם של לא מעט משקיעים, ביניהם שותפו של ד"ר דרה, ג'ימי יובין ולן בלווטניק, האיש ה-4 העשיר ביותר בבריטניה והבעלים של כלל תעשיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן