Forbes Israel Logo

יחימוביץ': "אשב עם נתניהו רק אם יהפוך פתאום לסוציאל-דמוקרט"

ראשי מפלגות השמאל-מרכז נפגשו אתמול בלילה בתל אביב על מנת לדון ביצירת גוש חוסם בפני ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', יו"ר תנועת יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר התנועה, ציפי לבני דנו בדרכים להפלת ממשלת נתניהו ובדרכים לשיתוף פעולה בין הסיעות. 

השלושה לא הגיעו להסכמה לגבי הכרזה משותפת כי לא ישבו בממשלה בראשות נתניהו: "לא יצאנו עם הסכמות", אישרה הבוקר לבני לגל"צ. "אולם הדבר החשוב הוא שהמשימה מחייבת אותנו לחבור ביחד. לא אהיה הגורם היחיד להכנס לממשלת נתניהו". 

גם יחימוביץ' התראיינה הבוקר לגל"צ: יש כאו פוטנציאל מעולה לשיתוף פעולה אחרי הבחירות ויש הדברות בין אנשים שמכבדים אחד את השני. אפשר לייצר מהלך גדול, שהתחיל כשהצהרנו שלא נשלב בממשלת נתניהו. כשלא מראים שאתה מאמין שאפשר להחליף את השלטון, מהלך כזה לא יזכה לאמון הציבור".

"אני כבר הודעתי שלא אשב עם נתניהו בממשלה בראשותו", המשיכה יחימוביץ'. "כשאני אומרת משהו אני מתחייבת לו. אשב את נתניהו רק אם ימיר את דתו והיפוך לסוציאל דמוקרט ולשוחר שלום. אני מאמינה שאפשר להחליף אותו. כדי להאמין שזה יקרה הם צריכים להגיד את מה שאני אמרתי".

"האסון של הבחירות האלו זה שכולם אומרים שנתניהו כבר נבחר", סיכמה יחימוביץ'. "8 מנדטים עדיין מחולקים בין מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. רבים בכלל עוד לא החליטו. יכול להיות כאן טוב יותר אבל אי אפשר לדבר בכפל קולות. אני בהחלט חושבת כבר על היום שאחרי, וכל עוד נתניהו ראש הממשלה דבר לא ישתנה. אני לא מוכנה לקבל תבוסתנות".

בהודעה משותפת של לפיד, יחימוביץ׳ ולבני נכתב כי "הפגישה נערכה באווירה טובה. דנו בסכנות הגלומות בהקמת ממשלה קיצונית. סיכמנו שנשוב ונשוחח בכל עת שיהיה צורך בכך".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

אתמול בבוקר הגיב נתניהו לראשונה מאז פורסמה היוזמה של ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' להקמת גוש חוסם של מפלגות השמאל-מרכז, בראיון מיוחד לגלי צה"ל: "לא הופתעתי, אני חושב שזה דבר שחוזר על עצמו פעם אחר פעם", אמר נתניהו. "הם מנסים להפיל אותי, יש להם מטרה אחת, להפיל את הממשלה בראשותי. על פי ניסיון העבר, הם לא בוחלים בכל האמצעים. אני מניח שיעשו את זה גם הפעם".

לטענת נתניהו מדובר במפלגות שמאל המנסות לחתור תחתיו ולהפיל את שלטונו. "הן שמאל כלכלי מובהק, בשיטת יוון וספרד. אני לא מציע לחזור על זה כאן, ושיהיה שמאל מדיני שמוכן לעשות וויתורים ולמסור שטחים היום – כשהשטח הזה ייתפס על ידי איראן ובאי כוחה. אחרי הבחירות תהיה ממשלה שמבוססת על מפלגת שלטון גדולה בראשות הליכוד, בראשות הדרך המדינית והביטחונית שאני מוביל. אני לא פוסל אף אחד מהצטרפות לממשלה בראשותי, אבל יש כאן פסילה שלי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן