Forbes Israel Logo

ימים גורליים: 5 דברים שיעצבו את שבוע המסחר בוול סטריט

שבוע שעבר נרשמה היסטוריה בוול סטריט כאשר הוריקן סנדי השבית את המסחר ליומיים שלמים – דבר שלא קרה מאז ספטמבר 2011 ואסון התאומים. אך כבר השבוע, הבורסות בוול סטריט עלולות להתקל במספר מהמורות, כאשר ישנם מספר אירועים בעלי חשיבות שיעצבו את שבוע המסחר.

זה יתחיל עם נתוני המכירות של האייפד מייני היום ימשיך עם הבחירות לנשיאות ארצות הברית מחר, הצבעה על חבילת הצנע של יוון ברביעי וישיבות של הבנק המרכזי של בריטניה ושל אירופה ביום חמישי. ובתוך כל זה צפוי גם שינוי משמעותי בשלטון הסיני.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

1. מכירות האייפד מיני: עם שווי שוק קרוב ל-600 מיליון, אפל היא חברת הטכנולוגיה הקובעת ביותר בוול סטריט. ה-S&P 500 והנאסד"ק מושפעות מהביצועים של מניית אפל. נתונים חיוביים יימשכו את שני המדדים כלפי מעלה בעוד ביצועים מאכזבים יעיבו על הבורסות ויימשכו אותם דרומה.

לא שבוע להימורים גדולים – בורסות וול סטריט | צילום: רויטרס

2. הבחירות לנשיאות ארצות הברית: כשהמרוץ בין הנשיא ברק אובמה לבין המושל מיט רומני כל כך צמוד, הסקרים הם אלו שנותנים את הטון ויוצרים קרקע לא יציבה. ניצחון של מיט רומני לדוגמא יפגע במניות הסיניות לאחר שהאחרון הודיע כי יכריז על סין כ"מניפולטור". במקרה של ריצה חוזרת כמו שארע בשנת 2000, השווקים יכנסו לסחרור מסוכן.

3. חבילת צעדי הצנע ליוון: עם הדיונים של קרן המטבע הבנלאומי והאיחוד האירופי על חבילת הצעדים שאותם יוון צריכה לאמץ וההצבעה ביום שלישי ורביעי בפרלמנט היווני – המדינה צפויה לחזור לרדאר של וול סטריט. התרחיש האפשרי בו יצאו מפיגינים ביוון ויהיו עימותים אלימים ברחובות ישפיע בוודאי על הבורסות באירופה וכך גם על וול סטריט.

4. פגישות הבנק המרכזי של האיחוד האירופי ובריטניה: כששיעורי נמוכים כל כך אפשר לצפות כי לא יהיו אירועים משמעותיים בשתי הפגישות, ועדיין, כל שינוי בשפה של הבנק המרכזי באירופה יכול להדליק מחדש שמועות וספקולציות בשוקי אירופה ושוב, להשפיע על וול סטריט.

5. השינוי הפוליטי של סין: השינוי הוא לא באמת אירוע מפתיע כי הוא מתוכנן כבר זמן רב וידוע מראש. שינוי מגמה ולו הקטן ביותר של המנהיגות החדשה – בעקבות המתיחות בסחר עם ארצות הברית או בעקבות המתיחות עם יפן – יכול להשפיע על השווקים.

בשורה התחתונה: בורסות וול סטריט עומדות אל מול שבוע לא צפוי שיכול לקחת את הבורסות לטיול פרוע. דבר אחד ברור – זה לא שבוע להימורים גדולים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.