Forbes Israel Logo

יעל אנדורן לא תוכל לעסוק בסוגיית מכירת כיל בחצי השנה הקרובה

המנכ"לית הנכנסת של משרד האוצר, יעל אנדורן, לא תוכל לטפל במכירת כיל במשך חצי שנה בשל קשרים עסקיים שהיו לה בעבר עם משפחת עופר, בעלת השליטה בכיל, ולא תוכל לטפל בכל הקשור לחברת בז"ן במשך שנה.

כמקובל במינויים מסוג זה, לפני ההצבעה בממשלה, הופיעה אנדורן בפני הוועדה לניגוד עניינים בנציבת שירות המדינה, ומסרה על כלל עיסוקיה בשנים האחרונות, כולל אצל משפחת עופר כחברת מועצת מנהלים חיצונית של בזן. אנדורן התפטרה מתפקידה כדירקטורית חיצונית בבזן לקראת כניסתה לתפקיד מנכ"לית האוצר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהסדר ניגוד העניינים נקבע כי כי אנדורן תהיה מנועה מלטפח בנושאים הקשורים לבז"ן ולחברות בנות שלה, במשך שנה. באשר לעסקאות הנוגעות לבעלי השליטה בבז"ן – משפחת עופר – תהיה אנדורן מנועה למשך חצי שנה.


 יעל אנדורן | צילום: יח"צ

תחת ההגדרה השנייה נכנסת חברה כיל והמשמעות היא כי בחצי השנה הקרובה לא תוכל אנדורן, מנכ"לית האוצר, לטפל ולהתעסק עם עסקת כיל-פוטאש.

נציין כי דירקטור חיצוני הוא דירקטור בחברה ציבורית, שאין לו שום עניין אישי בחברה, הוא אינו בעל מניות, ולכן אינו מחזיק באינטרסים אישיים בחברה. על רקע זה, מינויה של אנדורן לדירקטורית חיצונית בבז"ן הוא אינו מינוי של בעלי השליטה – משפחת עופר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן