Forbes Israel Logo

יפן מקדימה את העולם, משדרת את האולימפיאדה ב-8K

בזמן שבארץ אפשר לספור בעזרת האצבעות את מספר ערוצי הטלוויזיה שמשדרים ב-HD, בקצה השני של העולם יפן כבר עשתה צעד גדול קדימה ושיגרה לאחרונה לוויין שמעביר שידורים חיים באיכות של 8K עם טכנולוגיה שנקראת Super Hi-Vision.

מבחינת טכנית, מדובר ברזולוציה של 7680×4320. לשם השוואה, שידורי HD "רגילים" הם ברזולוציה של 1920×1080. במלים אחרות, אם שידורים באיכות של 4K טובים פי 4 משידורי HD סטנדרטיים, אז שידור באיכות של 8K דרך טכנולוגיית Super Hi-Vision אמורה להיות טובה יותר פי 16. מעבר לכך אין לנו פרטים טכניים רשמיים, אבל ההערכות מתייחסות לכך שאמצעי השידור הזה יספק קצב של 120 פריימים לשניה. אכן, חתיכת קפיצת מדרגה משמעותית.


הציבור הרחב עוד לא יכול לקלוט את השידורים הללו | צילום: fotolia

נכון לרגע כתיבת שורות אלה הציבור הרחב עוד אינו יכול לקלוט את השידורים הללו אליו הביתה מאחר והם נמצאים עוד בשלב הניסיוני, שנערך במקומות ספציפיים באיזורים של טוקיו ואוסקה על ידי רשת השידור הציבורית היפנית NHK. מאחר ולאף אחד אין בבית את הציוד המתאים לקלוט את השידורים, NHK הציבה באיזורי הניסוי מסכי טלוויזיה במקומות פומביים כדי שהתושבים המקומיים יוכלו לטעום קצת ממה שצפוי להם בעתיד. מי שממש מתעקשים לקבל את השידורים האלה עד הבית וכסף אינו מהווה עבורם מגבלה יכולים לרכוש במיוחד טלוויזיה מותאמת למטרה זו במחיר של 160,000 דולר או בערך 600,000 שקל.

מביטים אל האולימפיאדה הבאה

הניסוי נעזר בשידורים חיים מתוך האולימפיאדה שמתקיימת בימים אלה בריו וזו שקדמה לה ב-2012 בלונדון כדי לבדוק את יכולות הלוויין לשדר ב-8K. הלוויין החדש מהווה חלק מההכנות של יפן לארח את האולימפיאדה הבאה, שתיערך על אדמתה עוד 4 שנים בשנת 2020. לפי לוח הזמנים של רשות השידור היפנית, התכנון הוא להפוך את השידור ב-8K למבצעי החל מ-2018. השאלה הגדולה שנותרה ללא מענה היא האם עד 2020 מחיר טלוויזיה שתומכת בשידורי 8K ירד לגובה שפוי או שמא רק העשירים של ארץ השמש העולה יהנו מהם.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

תחום המציאות המדומה תקוע בגלל בעיה אחת מרכזית [טור אורח]

גיוס: Innoviz Technologies מגייסת 9 מיליון דולר

מייסד Orkut משיק רשת חברתית חדשה בשם Hello

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן