Forbes Israel Logo

ישנה את חוק ההגירה? צוקרברג הוציא 2.5 מיליון דולר על לובינג

חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בסליקון וואלי הגדילו את הוצאותיהן על פעילות לוביניג במטרה לקדם רפורמה בנושא חוק ההגירה. הצעת החוק החדשה מבליטה את רמת השכלה בקרב מהגרים על פני קשרי משפחה שלהם בארה"ב. חברות הטכנולוגיה מבקשות למשוך יותר עובדים לארצות הברית ובכך לאייש משרות פנויות בשורותיהן במהנדסים מרחבי העולם.

מבין ענקיות הטכנולוגיה כגון מיקרוסופט, אפל ואמזון, פייסבוק היא החברה שהוצאותיה על פעילות הלובינג זינקו בשיעור הגבוה ביותר. על פי דוחות פייסבוק עולה כי ברבעון הראשון של 2013 היא הוציאה 2.45 מיליון דולר על תשלום ללוביסטים. מדובר בזינוק של כ-280% בהוצאות למטרה זו לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במהלך שנת 2012 כולה הוציאה פייסבוק 4 מיליון דולר על פעילויות לובינג.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתוך כך, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג יזם לאחרונה ארגון ללא כוונת רווח שמטרתו להביא לשינוי מדיניות הגירה ברמה הבסיסית ביותר. לדברי העיתון "ארה"ב היום", הקבוצה כוללת גם את מיקרוסופט וגוגל ומטרתה להביא יותר מהגרים משכילים לעבודת היי טק בארצות הברית.

צילום: רויטרס

אך פייסבוק לא לבדה בניסיונות להשפיע דרך פעילות לובינג בקונגרס האמריקני. מלבד הרשת החברתית חברות טכנולוגיה נוספות הגדילו את הוצאותיהן בתחום. מיקרוסופט שילמה 2.53 מיליון דולר ללוביסטים ברבעון הראשון של 2013, עלייה של 41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אמזון הוציאה 860 אלף דולר על לובינג ברבעון הראשון של השנה, לעומת 650 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. אפל שילמה 720 אלף דולר -עלייה של 44% לעומת הוצאותיה ברבעון הראשון של 2012.

גוגל לעומתן, שרשמה שיא במהלך 2012 על הוצאות לפעילות לובינג ממתנת מעט את ההוצאות בנושא וחותכת ב-33% ל-3.35 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.