Forbes Israel Logo

ישראלים בראש: הסטארט-אפים החמים ביותר בתחום אבטחת הסייבר בשנת 2015

אבטחת סייבר הייתה אחד התחומים הלוהטים ביותר בעמק הסיליקון ב-2015 – והישראלים בולטים בה.

ככל שעסקים מסביב לעולם מעבירים את הפעילות שלהם לענן, הם חושפים עצמם ליותר מכשירים והסכנה של האקרים גדלה. כך נפלו למשל למתקפות שונות ארגונים כמו טארגט, סוני ואף המשרד הממשלתי הפדרלי בארה"ב לניהול כוח אדם. כדי להיאבק באיום, משקיעי הון סיכון מזרימים מאות מיליוני דולרים לסטארט-אפים בתחום אבטחת הסייבר, והחברות האלו מקוות להתגבר על ההאקרים שמנסים לגנוב מידע על לקוחות ועל סכנות נוספות.

שלושה מהסטארט-אפים האלו, טאניום, מנלו סקיוריטי ו-Illumino, כבר דורגו במקומות גבוהים ברשימת הסטארט-אפים החמים לשנת 2015 של פורבס, אשר דירגה את החברות הנוצצות ביותר בעמק הסיליקון לפי פרמטר פשוט אחד: הערכות השווי שגדלות בשיעור המהיר ביותר בין סבבי הגיוס השנה. כלומר, הרשימה כוללת את הסטארט-אפים המבוקשים ביותר, אלו שהמשקיעים תולים בהם את התקוות הגדולות ביותר שלהם – וכתבו להם את הצ'קים השמנים ביותר.

טאניום, אשר כבש את המקום ה-1 ברשימת הסטארט-אפים בתחום הסייבר, גייס מעל ל-190 מיליון דולר ב-2015 וערכו נאמד ב-3.7 מיליארד דולר, לפי חברת המידע Pitchbook. דיוויד ואוריון הינדאווי, אבא ובן, ייסדו את החברה ויצרו את מערכת הניהול הייחודית שלהם – והרווחית. בהערכה האחרונה של פורבס השניים נכנסו לרשימת המיליארדרים.

זיהו את הפוטנציאל העצום בתחום. דיוויד (מימין) ואוריון הינדאווי | צילום: טאניום

דיוויד עלה עם הוריו מבגדד לישראל בגיל שש. אחרי שסיים ללמוד סייע לתכנן את ההפגזות האוויריות של חיל האוויר במהלך מלחמת ששת הימים. לאחר מכן עזב לאוניברסיטת קליפורניה, שם עשה דוקטורט בחקר ביצועים, דיסציפלינה העושה שימוש בדאטה לפתרון בעיות מורכבות. ב־1986 ייסד חברת טלקום בשם סופטוורונצ'רס, שייצרה תוכנת מודם מוקדמת. ב־1997 נכנס לעסקי האבטחה עם הסטארטאפ ביגפיקס, ולאחר מכן גייס את המפתחים החכמים ביותר שהצליח למצוא – לרבות בנו בן ה־17, שכבר לקח קורסים בקולג', בעודו תלמיד בתיכון. מהר מאוד עזב הבן את החיים האקדמיים המשמימים לטובת עולם הסטארט-אפים, כאשר ב-2007 הוא זה שהציע להקים את טאניום.

במקום השני ברשימה נמצאת מנלו סקיוריטי, שגייסה 25 מיליון דולר בסבב הגיוסים השני ביוני האחרון. המערכת של מנלו שואפת לבודד תוכנות זדוניות, על ידי הכללת מידע כמו מיילים ודפי אתרים בענן – ושליחה של תמונות ראי בלבד למחשבים יחידים. מנכ"ל החברה הוא אמיר בן אפרים, אשר כיהן כסמנכ"ל אבטחת ענן בג'וניפר נטוורק, וקודם לכם היה מנהל בצ'ק פוינט.

Illumino מדורגת במקום ה-3, לאחר שגייסה 100 מיליון דולר באפריל, לפי ערך שהכניס אותו הישר לתוך מועדון מיליארד הדולר של "חדי הקרן".

אלו עשרת הסטארט-אפים החמים ביותר בתחום אבטחת המידע ב-2015, והערכת השווי שלהם:

1. טאניום
2. מנלו סקיוריטי
3. Illumino
4. Vectra Networks
5. Cylance
6. CrowdStrike
7. Cyphort
8. CloudFlare
9. AlienVault
10. Zscaler

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.