Forbes Israel Logo

ישתפו פעולה: נחתם הסכם שיתוף הרשתות בין פלאפון, סלקום וגולן

חברות הסלולר פלאפון, סלקום וגולן טלקום הודיעו היום כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום תשתיות התקשורת. כפי שפורסם בשבוע שעבר, ניהלו בתקופה האחרונה שלוש החברות משא ומתן בנושא. לפי ההסכם יוקם תאגיד חדש שיהיה בבעלות שווה של שתי החברות ויקים תשתית לרשת דור 4 חדשה ממנה ייהנו החברות. עלויות התפעול יחולקו באופן שווה בין המפעילות, אשר ישמרו כל אחת על מרכז רשת משלה.

בנוסף להקמת תשתית הרשת החדשה, יאחד ויתחזק התאגיד גם את כל הרכיבים הפאסיביים באתרים הקיימים המשמשים את רשתות הדור השני והשלישי של חברות פלאפון וסלקום.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון אמר כי ״זהו הסכם פורץ דרך לענף הסלולר אשר יאפשר להקים בישראל רשת דור רביעי, מהמתקדמות בעולם. ההסכם יאפשר, לראשונה מזה עשרים וחמש שנה, לצמצם משמעותית מתקני שידור סלולאריים ולהפחית מאות אתרים תוך שלוש עד ארבע שנים. אנו מאמינים כי ההסכם יצמצם את הצורך בהקמת מתקנים חדשים ויאפשר חסכון בעלויות תפעול לאורך זמן ובכך יסייע בשימור היכולת התחרותית של החברות״.


גיל שרון: "מאות אתרי שידור יופחתו" | צילום:יח"צ

לדברי מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, הסכם שיתוף הפעולה יקל על הורדת מחירים עתידית: "ההסכם יעזור להוריד את מספר אתרי התשתית והחיסכון בעלויות, יעזור לשמר את התחרותיות לטובת הצרכן הישראלי".

ההסכם נחתם לתקופה של 15 שנים , לאחריהן תוכל כל אחת מהחברות לסיים את שיתוף הפעולה. גולן תהיה רשאית שלא להמשיך את הסכם זכות השימוש הבלתי הדירה אם תירכש על ידי מפעילה סלולרית ישראלית אחרת המחזיקה ברישיון כללי.

כניסת כל ההסכמים לתוקף כפופה לקבלת הסכמה מראש של משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים.

כזכור, בחודש שעבר הודיעה חברת פרטנר על הסכם שיתוף דומה עם הוט מובייל, לפיו תוקם תשתית משותפת שתהיה בבעלות שווה של שתי החברות, וכל אחת מהן תישא במחצית מההשקעה. ההסכם נחתם גם הוא לתקופה של 15 שנה, ולפיו שתי החברות ימשיכו להתחרות ביניהן כספקיות סלולר וישמרו על ליבות רשת נפרדת.

לאחר ההודעה על ההסכם בין פרטנר והוט מובייל הביע שר התקשורת גלעד ארדן תמיכה במהלכים מסוג זה: " אני מברך על ההסכם, הוא יביא לצמצום בכמות האנטנות ברחבי המדינה. אין הצדקה במדינה קטנה כישראל לפריסת 5 רשתות סלולאריות עצמאיות", אמר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.