Forbes Israel Logo

יש הכרעה: כריסטיאנו רונאלדו או ליאו מסי – מיהו שחקן הכדורגל המרוויח ביותר בעולם?

עולם הספורט בנוי, מטבעו, על שורה של מאבקים ויריבויות בין מועדונים ונבחרות ברחבי העולם. המאבקים החוזרים על זכייה בטורנירים היוקרתיים ביותר, על זכייה באליפות הליגה המקומיות ועל תואר "הקבוצה הטובה ביותר בעולם" מתדלקים כל העת את יצר התחרותיות של האוהדים, ואלו ממלאים את חלקם – וממשיכים להגיע לאצטדיונים ולעודד את הקבוצה האהובה עליהם. בנוסף, כמובן, ממשיכים גם להוציא מכיסם לא מעט כסף.

אך בשנים האחרונות נדמה כי כל אותם מאבקים ויריבויות בין המועדונים והנבחרות מתגמדים לעומת מאבק אחד בלבד, מצומצם בהרבה – אך מסקרן ומדובר הרבה יותר. זהו המאבק בין שני שחקני הכדורגל הטובים בעולם, כריסטיאנו רונאלדו הפורטוגלי וליאו מסי הארגנטינאי, אשר מתחרים כבר שנים על תואר "השחקן הגדול ביותר בעולם". הכוונה אינה לתחרות על הזכייה בתואר השנתי אשר מחלקת התאחדות הכדורגל העולמית, אלא על ההכרה בתואר היוקרתי על ידי קהל האוהדים הרחב, אשר התחלק לשני מחנות יריבים: "תומכי מסי" לעומת "תומכי רונאלדו". ובשעה ששני הפנומנים ממשיכים לספק תצוגות ענק ולהבהיר לעולם כי הם נמצאים בליגה המשל עצמם – הרחק מעל יתר השחקנים בעולם – התחרות ביניהם ממשיכה ומתעצמת מדי יום.

את התחרות בין השניים על כר הדשא קשה מאוד להכריע באמצעות נתונים "יבשים". שניהם כובשים כמויות אדירות של שערים, מבשלים לחבריהם שערים במספרים מדהימים, סוחטים עבירות, מספקים מסירות מוצלחות ומתקלים ללא הרף. ומכיוון ששניהם משחקים בשתיים מהקבוצות הטובות ביותר בעולם (ריאל מדריד וברצלונה) ומוקפים בשחקנים ברמה הגבוהה ביותר – הניסיון להעירך את יכולתם המקצועית כבודדים נותר בגדר הערכה בלבד.

מי יותר גדול? מסי (מימין) ורונאלדו | צילום: מתוך ויקיפדיה

אך בשעה שהכרעה חד משמעית באשר ליכולתם על המגרש, כאמור, אי אפשר לקבל – ישנה זירת מאבק נוספת בין שני שחקני העל האלו. זירה בה אחד מנצח בגדול וללא ספק את יריבו. זוהי הזירה הכלכלית – כשהשניים מתחרים, גם השנה, על פסגת דירוג "שחקני הכדורגל המרוויחים ביותר בעולם".

אם כך, במאבק הכלכלי בין השניים, מנצח הפורטוגלי – כריסטיאנו רונאלדו. מספר 7 האגדי של קבוצת ריאל מדריד הרוויח במהלך השנה החולפת סכום של 79 מיליון דולר – אשר כולל את משכורתו הבסיסית, תגמולים, בונוסים והסכמי חסות. בכך, רונאלדו שומר על אחיזתו בפסגת הדירוג אותה כבש בשנה שעברה – וכעת הוא שחקן הספורט הקבוצתי המרוויח ביותר בעולם כולו. הוא מחזיק גם בפסגת דירוג הספורטאים האהודים ברשתות החברתיות השונות – עם למעלה מ-102 מיליון עוקבים בפייסבוק ו-35 מיליון עוקבים בטוויטר.

ליאונל מסי, כאמור, הגיע גם השנה רק למקום השני. במהלך שנת 2014 הרוויח השחקן המכונה "הפרעוש" 70.5 מיליון דולר. ביכולת אדירה אשר סחפה את קבוצתו לעונה נהדרת (נמצאים בדרך הבטוחה לזכייה באליפות ספרד ולעלייה לגמר ליגת האלופות) מסי הצליח להוכיח פעם נוספת עד כמה גדול הוא. מבחינת הכנסות, כאמור, זה הספיק רק למקום השני.

ממש כמו היריבות המקצועית בין השניים, גם בזירה הכלכלית השניים מוכיחים כי הם נמצאים בליגה משל עצמם – הרחק משאר השחקנים. בעוד הפער בין רונאלדו למסי בפסגת הדירוג הנוכחי עומד על מיליוני דולרים בודדים, הפער בין מסי במקום השני לבין המקום השלישי עומד כבר על עשרות מיליונים. במקום השלישי נמצא הסופר-סטאר השוודי זלטאן איברהימוביץ', אשר הרוויח במהלך השנה החולפת 41.8 מיליון דולר "בלבד". שחקנה של פריז סן ז'רמן נהנה משכר בגובה 35.8 מיליון דולר, אליהם מתווספים 6 מיליון דולר אשר הוא מרוויח מדי שנה בזכות הסכמי חסות וספונסרים שונים. במקום הרביעי נמצא חברו של רונאלדו לשורות קבות ריאל מדריד, השחקן הוולשי גארת' בייל אשר הרוויח השנה 34.9 מיליון דולר. את ה"חמישייה הפותחת" של הדירוג משלים חברו של מסי לקבוצת ברצלונה – הכוכב הברזילאי ניימאר, אשר הרוויח השנה 31.7 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן