Forbes Israel Logo

כבל: דרעי יחתום על מתווה הגז. שר הכלכלה: "לא אפעיל את סעיף 52"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, חשף היום (שלישי) כי שר הכלכלה אריה דרעי מתכוון לחתום על הבקשה לאשר את מתווה הגז במסגרת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים ולחזור בו מסירובו לחתום על מתווה הגז ולהעביר סמכויותיו לממשלה. דרעי מצידו הכחיש את הדברים והודיע כי לא יחתום על הסעיף לפני אישור הכנסת.

ח"כ כבל חשף את הדברים בדיון בעניין מתווה הגז שהתקיים בוועדת הכלכלה, ועסק בהיבטים המדיניים והביטחוניים של המתווה.

כבל סיפר כי "אתמול, לבקשתו של שר הכלכלה, ח"כ אריה מכלוף דרעי, ולבקשת שר האנרגיה, יובל שטייניץ, יחד עם המשנה ליועמ"ש לממשלה אבי ליכט הם ביקשו להיפגש איתי ולהציג בפני כמה עניינים. בין השאר ביקשו להודיע לי ששר הכלכלה מתכוון להגיש לי בקשה להפעיל את סעיף 52. שר הכלכלה בכבודו ובעצמו. אני שאלתי כמה פעמים כדי להבין בדיוק, כי יש שינוי תוך כדי תנועה ועניינים נפתחים לגמרי".

צילום: מרק ישראל סאלם

כבל אף הסביר את המשמעות של צעד כזה, ואמר כי אם אכן יקרה אז הממשלה לא תצטרך להעביר את מתווה הגז לאישור הכנסת: "אם שר הכלכלה יניח את הבקשה לפי סעיף 52 מתייתר הדיון של העברת סמכויות במליאת הכנסת. הודענו אני והיועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, כי מכיוון שהפעלת סעיף 52 היא ראשונית, אז עד שלא יסתיים התהליך, דהיינו שימוע, ועד שהמתווה לא יהיה שלם לא נעשה שום קיצורים. לא נביא זאת להתייעצות לפני שהממשלה תסיים את השימוע ותגבש מתווה סופי". 

כבל הביע צער על החלטתו של דרעי והודיע כי "זהו האדם האחרון שאתה מצפה בתהליך של העברת מתווה הגז, שיעשה את המעשה הזה"

דרעי: "אני לא מוכן להפעיל את סעיף 52"

בתגובה לדבריו של כבל, הכחיש דרעי את הדברים ואמר: "כפי שהודעתי בעבר לממשלה, אני לא מוכן להפעיל את סעיף 52 ולפיכך הממשלה לקחה את הסמכות להפעלת הסעיף. לאחר שהכנסת לא אישרה את הודעת הממשלה בעניין, הסמכות להפעלת הסעיף נשארה בסמכות שר הכלכלה. ראש הממשלה נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ הודיעו לי י כי הממשלה תאשר את המתווה, לאחר מכן יובא לאישור הכנסת ורק לאחר אישור מליאת הכנסת, אשקול האם להפעיל את סעיף 52".

דרעי אף התייחס לישיבה המשותפת עם כבל ושטייניץ והסביר: "לא ביקשתי מח"כ איתן כבל לקיים התייעצות על סעיף 52. אתמול, בכנסת, התקיימה ישיבה בהשתתפותי עם השר שטייניץ, המשנה ליועץ המשפטי עוד אבי ליכט וח"כ כבל, שם נבדקו לוחות הזמנים והאפשרויות המשפטיות הקיימות. צר לי שבתום ישיבה זאת בחר ח"כ כבל להודיע מה שהודיע ואף הבעתי כעת בפניו את מורת רוחי מתוכן דבריו".

יחימוביץ': "רוצה להביע צער ואכזבה מהחלטתו של דרעי"

גם ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), שהשתתפה אף היא בדיון, תקפה את הצעד ואמרה: "אני רוצה להביע אכזבה וצער על עמדתו של דרעי, אם זה נכון זוהי במידה רבה יריקה בפרצופו של הציבור". יחימוביץ' אף הזכירה כי כדי לאשר את הצעד הזה "הממשלה צריכה להתכנס שוב ולהחזיר לדרעי את הסמכויות, כדי שיוכל להפעיל את סעיף 52".

לכתבה באתר מעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.