חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כוכב נולד: התגלו מאות כוכבים חדשים שעשויים לתמוך בחיים

בעוד שעדיין מוקדם לומר בוודאות שאנחנו לא לבד ביקום, ניתוחים חדשים מראים שאנחנו, או ליתר דיוק כדור הארץ, הוא לא כל כך מיוחד.

ככל שהחוקרים ממשיכים לנתח את הנתונים שסיפקה ספינת החלל קפלר במשך 4 שנים, הם מוסיפים עוד ועוד כוכבים לרשימת הפלטות הפוטנציאליות לחיים.

השבוע הוכרזו בכנס המדע השני של קפלר 833 מועמדים חדשים. מדובר בעליה של 29% לעומת הסיכום הקודם וכעת מונה הרשימה 3,538 כוכבים. עשרה מתוך הכוכבים החדשים שהתגלו, קטנים ביותר מחצי מכדור הארץ, וחגים באזור המאפשר הימצאותם של מים נוזליים על שיטחם.

טלסקופ החלל של נאס"א, גלילאו | צילום: רויטרס

עד כה נמצאו על ידי קפלר 5 כוכבים הנמצאים באזור הניתן ליישוב. אך כעת, ניתוח סטטיסטי עצמאי של הנתונים, שנעשה על ידי אריק פטיגורה, מאוניברסיטת ברקלי, מצא כי אחד מתוך 5 כוכבים כמו השמש הוא מרכז לפלנטה בגודל דומה לזה של כדור הארץ ועם אקלים מתון.

אם לוקחים בחשבון שבשביל החלב לבדו יש ככל הנראה מאות מיליארדי כוכבים, זה אומר שיכולים להיות מיליארדי "כדורי ארץ" שכנים בגלקסיה שלנו.

כדור הארץ, ונוס, ושני הכוכבים דמויי הארץ הראשונים שהתגלו | תמונה: ויקיפדיה

בעוד קפלר סובל ממספר בעיות טכניות המאפשרות לו המשך תפקוד חלקי בלבד, קיימים עדיין נתונים של שנה שלמה שעוד לא נותחו, ואולי מכילים הוכחות נוספות על קיומם של כוכבים ברי ישוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן