Forbes Israel Logo

כחלון: "הבנקים מרוויחים לא ביושר, זה הדבר הבא שצריך לטפל בו"

"רפורמה בבנקים זה הדבר הבא שצריך לטפל בו, לאחר הרפורמות בסלולר ובטלוויזיה", כך אמר היום הרווחה והתקשורת, משה כחלון (ליכוד) בכנס ישראל-שדרות לחברה במכללה האקדמית ספיר.

כנס שדרות לחברה הינו כנס שנערך מידי שנה בשדרות, ודן בבעיות שונות בחברה הישראלית. נשיא הכנס הוא אלוף במיל' עוזי דיין. הכנס מחולק למושבים שונים, כשכל מושב עוסק בנושא אחר ובמהלכו מוצגת תמונת המצב הנוכחית, מועלה הצעה לפתרון ומתקיים דיון בפאנל מומחים. את הכנס מקיימים המכללה האקדמית ספיר והמועצה לביטחון חברתי.

"לחלשים אין כח להתווכח, לצעוק ולהשפיע. החזקים הם אלה שמקבלים את המחירים הזולים ביותר", הוסיף כחלון. "הסטודנטים הם אלה שמממנים את הטייקונים. אני לא נגד טייקונים, אני בעד הצרכנים".

השר כחלון. "רפורמה גם בבנקים" | צילום: מרק ישראל סלם 

כחלון התייחס בהרחבה לנושא הבנקים: "כל רבעון הם מרוויחים מיליארד שקל. הכסף הזה מגיע מהריביות שהציבור משלם. אם ירוויחו 100 מיליון שקל בשנה – זה לא מספיק? הכסף הזה מגיע מכם ומההורים שלכם, ולא ביושר! אפשר לעשות את זה אחרת. 60 שנה לא קם בנק בישראל, לא נוצרה תחרות, זה מדאיג מאוד ולא נתפס בעיניי", סיכם כחלון.

כחלון, אשר נחשב לשר "חברתי", יזם במהלך כהונתו תיקון לחוק הבנקאות הקובע הסדרים חדשים בדבר הפיקוח על עמלות הבנקים. כמו כן קידם במהלך כהונתו שינויים מרחיקי לכת בשוק התקשורת המקומי, שנועדו בין היתר להגברת התחרות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.