Forbes Israel Logo

כיל מתבססת בסין: חתמה על חוזה לאספקת 3.3 מיליון טונות אשלג

כיל דשנים הודיעה לפני זמן קצר כי חתמה על הסכמי מסגרת עם לקוחותיה בסין לאספקת אשלג בהיקף כולל של 3.3 מיליון טונות לשלוש השנים הקרובות. המחירים לכמויות שיסופקו על פי הסכמי המסגרת ייקבעו מעת לעת בהתאם לתקופה הרלבנטית בשוק האשלג הסיני.

האספקה הצפויה של 3.3 מיליון טונות אשלג בשלוש השנים הקרובות תבסס את מעמדה של כיל דשנים כספק משמעותי בשוק השני בגדולו בעולם. סין זקוקה לכמויות גדולות של דשן האשלגן על מנת להבטיח את אספקת המזון בכמות ובאיכות הראויה לאוכלוסייתה הגדלה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כחלק מהסכמים אלה, כיל דשנים חתמה עם לקוחותיה בסין על הסכמי אספקה למחצית הראשונה של שנת 2013 בהיקף כולל של כ- 660,000 טונות אשלג. מחיר המכירה לא צוין במדויק אך בחברה הודיעו כי המחיר "דומה למחיר שנקבע לאחרונה בעסקאות עם יצרנים אחרים המספקים אשלג לשוק בסין". ב-31 בדצמבר נחתמה עסקה בין יצרנית הדשנים פוטאש לסין במחיר של 400 דולר לטונה, וסבין להניח שמחיר העסקה של כיל יהיה דומה.

חותמים עם הסינים | צילום: יח"צ

דני חן, מנכ"ל כיל דשנים, מסר כי "אנו, כמו כל תושבי מדינת ישראל, ראויים להיות גאים על חלקנו במאבק כנגד הרעב בעולם ובמרוץ המתמיד להבטיח את אספקת המזון לאוכלוסיית העולם הגדלה והולכת".

"הגידול במספר לקוחותינו בסין, הרחבת סל מוצרי האשלג והסכמי מסגרת לאספקת מעל שלושה מיליון טונות אשלג בשלוש שנים הינם ביטוי להצלחת המדיניות בה נקטנו כדי לבסס את מעמדנו כספק מרכזי לשוק הסיני הצומח", הוסיף חן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.