Forbes Israel Logo
את'ריום. צילום: shutterstock
את'ריום. צילום: shutterstock

כך הפך מייסד את'ריום למיליארדר הקריפטו הצעיר בעולם

הזינוק של מטבע הקריפטו את'ריום לשווי של יותר מ-3,000 דולר הפך בן לילה את ויטליק בוטרין בן ה-27 למיליארדר הקריפטו הצעיר בעולם

ויטליק בוטרין, שהוביל את השקתו של מטבע הבלוקצ'יין את'ריום בשנת 2015, הפך למיליארדר הקריפטו הצעיר ביותר בעולם כשהוא בן 27 בלבד. שווי המטבע הקריפטוגרפי של את'ריום, את'ר (ether), זינק לראשונה בשבוע שעבר ליותר מ-3,000 דולר, וציין עלייה של 325% מאז תחילת השנה.

נכון ליום שני שעבר, כתובת האת'ר של בוטרין, אותה חשף באוקטובר 2018 כארנק האת'ר הראשי שלו, מחזיקה כיום 333,520 ETH, בשווי 1.09 מיליארד דולר, לפי מחיר של 3,278 דולר לאת'ר.

המטבע הקריפטוגרפי את'ר מחזיק בשווי שוק של 376 מיליארד דולר, שני אחרי השווי של ​​1.08 טריליון דולר של הביטקוין. ערכו של את'ר זינק מתחילת השנה, בעיקר בגלל הפופולריות הגואה של יישומי מימון מבוזרים (DeFi) שמטרתם להחליף מתווכים פיננסיים מסורתיים כמו בנקים וחברות ביטוח. על פי צופן הנתונים DeFi Pulse, מעל 72 מיליארד דולר נעולים כעת בפרוטוקולים של DeFi, שרבים מהם בנויים על גבי הבלוקצ'יין את'ריום.

תחרות קשה

עם זאת, את'ריום נתקלת בתחרות קשה מצד Binance Smart Chain (BSC), תשתית הבלוקצ'יין שפותחה על ידי בורסת המטבעות הגדולה בעולם, שמבצעת בממוצע יותר מ-8 מיליון עסקאות בכל יום מאז סוף אפריל (את'ריום מבצעת רק קצת יותר ממיליון עסקאות בכל יום). רשתות בלוקצ'יין בולטות אחרות כוללות את Algorand ,Cardano ,Polkadot ו-Solana.

ויטליק בוטרין. צילום: Romanpoet
ויטליק בוטרין, מייסד שותף של המטבע הקריפטוגרפי את'ריום. צילום: Romanpoet

על פי הדיווחים, בוטרין נולד בשנת 1994 בעיירה קולומנה, ליד מוסקבה. בהמשך הוא עבר עם משפחתו לקנדה וגדל בטורונטו. לפני שהשיק את את'ריום, בשנת 2012 כשהיה בן 18, ייסד בוטרין (וכתב עבור) מגזין הביטקוין (Bitcoin Magazine) עם מיחאי אליסי, שהצטרף מאוחר יותר לבוטרין בהקמת את'ריום. בשנת 2014 הוענקה לבוטרין מלגת Thiel היוקרתית, שהציעה 100 אלף דולר לצעירים מתחת לגיל 23 לעסוק בתחומי עניין מחוץ לאקדמיה (במקום ללמוד בקולג' או באוניברסיטה). המלגה ממומנת על ידי המיליארדר פיטר תייל, משקיע מוקדם בפייסבוק ובוגר אוניברסיטת סטנפורד. שנה לאחר מכן, היזם הרוסי-קנדי ושאר צוות הפיתוח השיקו את Frontier, אותו הם מכנים "יישום הבסיס של פרויקט את'ריום".

בשבוע שעבר תרם בוטרין כ-600 אלף דולר באסימונים של את'ר ומייקר (MKR) לקרן המסייעת להודו בהתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה.

לא ניתן היה לקבל את תגובתו של בוטרין לכתבה.

צילומים: Shutterstock, Romanpoet

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.