Forbes Israel Logo

כך יראה בעתיד Street View של גוגל והתוצאה בהחלט מעוררת ציפייה

מי מכם משתמש ב-Google Street View בשביל קצת תיירות וירטואלית? זו לא אופציה גרועה כל כך אם אתם רוצים לראות מקומות שלעולם לא תוכלו להגיע אליהם פיזית, אבל בגוגל חושבים שזה לא מספיק והכריזו על הפיתוח של DeepStereo.

DeepStereo הוא אלגוריתם שנועד לשפר את חוויית המשתמש ב-Google Street View. מאחר וגוגל סטריט בעצם מורכב מאוסף של תמונות פנורמיות, לעתים קרובות בתמונות הללו חסרים חלק מהפרטים של האובייקטים המתועדים. תפקיד האלגוריתם של DeepStereo הוא ליצור באופן מלאכותי תמונות נוספות של האובייקט כדי להשלים את הפרטים החסרים.

לדוגמה, נגיד שנתקלתם ב-Google Street View במבנה שמשך את עיניכם. אתם רוצים לראות אותו מזוויות נוספות, כאלו שאינן מופיעות בצילומים הפנורמיים. פה DeepStereo נכנס לתמונה – האלגוריתם ישלים את הפריימים החסרים ויוסיף זוויות מבט חדשות שלא צולמו במקור.

על מנת "לאמן" את האלגוריתם של DeepStereo לבצע מטלה כל כך מסובכת, צוות הפיתוח של גוגל הזין אותו בתמונות שצולמו מכלי רכב נע. מבחינת היקף, DeepStereo הוזן בכ-100,000 נסיעות מצולמות. לאחר מכן, הצוות הסיר תמונה אחת מתוך הסדרה וצפו כיצד האלגוריתם השתמש בתמונות הנותרות כדי לייצר את הפריים החסר בכוחות עצמו.

 האלגוריתם החדש מוסיף זויות חדשות ל-Google Street View | צילום: יו טיוב

"הפיתרון המדויק ביותר היה דורש ידע תלת ממדי של כל הגיאומטריה באיזורים החסרים", מסביר ג'ון פלין (John Flynn), חבר בצוות הפיתוח של DeepStereo, "אבל לרוב המידע הזה פשוט אינו זמין".

הפרויקט נמצא כרגע רק בתחילת דרכו והוא סובל ממחלות ילדות, ביניהן קשיים בסנתוז אובייקטים מורכבים כמו עצים. בנוסף, תהליך העיבוד איטי במיוחד ועומד על קצב של יצירת פריים אחד כל 12 דקות, מה שאומר שאי אפשר בשלב זה לצפות מהטכנולוגיה לפעול בזמן אמת.

על אף הבעיות, פלין והקולגות שלו מרוצים מהתוצאות עד כה. "בשורה התחתונה", הם מסכמים, "הפרוצדורה שלנו ליצירת מודלים מניחה את הדעת ברמה שקשה להבחין האם מדובר בצילום המקורי".

אמנם הטכנולוגיה עדיין צעירה, אך צוות הפיתוח מאמין שלפניה עתיד מזהיר – לאחר שכל הבעיות יתוקנו, הטכנולוגיה לא תשמש רק ככלי תיירותי אלא כאמצעי ליצירת סביבות וירטואליות בסרטים ובטכנולוגיות שקשורות למציאות מדומה.

צפו בדרך הפעולה של האלגוריתם החדש DeepStereo:

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: להציג מול משקיעים – 5 טעויות נפוצות ואיך להימנע מהן

עוד בגיקטיים: דיווח – פייסבוק עובדת על שירות הזרמת מוסיקה משלה


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.