חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כך ניצלו אנשי הפרסום את הפסקת החשמל בסופרבול לקידום מכירות

הפסקת החשמל באירוע הספורט הכי נצפה בעולם הפתיעה רבים ועיצבנה מאוד את המפרסמים שהשקיעו סכומים אדירים – אך יש גם כאלה שניצלו את המצב לטובתם. אנשי פרסום זריזים ובעלי תושייה השתמשו דווקא בהפסקת החשמל (ובנהירה של הצופים אל המחשבים כדי לדבר על הפסקת החשמל) כדי לקדם את מוצריהם ברשתות החברתיות.

הכלבו Walgreens צייץ בטוויטר: "יש אצלנו נרות, ואנחנו מוכרים גם אורות". חברת העוגיות אוריאו הגדילה לעשות והעלתה תמונה שנעשתה במיוחד להפסקת החשמל – "החשמל נפל? לא נורא, גם בהפסקת חשמל – עדיין אפשר לטבול".

חברת הכביסה טייד צייצה, "אנחנו לא יכולים לטפל בהפסקת חשמל – אנחנו כן יכולים לטפל לכם בכתמים". ויצרנית הרכב אאודי לא התביישה לשלוח עקיצה אישית לחברה המתחרה, מרצדס, שהסופרבול התקיים באיצטדיון ה-SuperDome שהיא מימנה. "אל דאגה, אנחנו שולחים למרצדס חשמל ברגעים אלו…"

"זו דוגמה לעולם החדש של השיווק בו הדברים קורים כל כך מהר והמותגים נדרשים להגיב בזמן אמת לסביבה", אמר טים קלקינס, פרופ' לשיווק בארצות הברית. "הערב ראינו גם תגובות אינטאקטיביות בין המפרסמים שמגיבים למפרסמים אחרים, לדוגמה, מייד אחרי ש-Mio צייצו, הוציא סודה-סטרים ציוץ משלהם בו אמרו שהתרכיז יוצא הכי טעם במכונת הסודה-סטרים שלהם".

האיצטדיון של מרסדס בנץ – אוודי שלחו עקיצה | צילום: רויטרס

"חברות הגיבו במהירות מדהימה, זה שינוי עצום. במקום לייצר פרסומת לסופר-בול ולנוח, מה שקרה הוא שהמשווקים הפכו ליצרני תוכן בזמן אמת והם יוצרים אינטרקציה עם הצופים לאורך המשחק", הוסיף קלניקס. "הרי ברגע שהייתה הפסקת חשמל כל המיליונים שצפו במשחק עברו ישר לנייד".

"האירוע הזה הוא הבמה הפרסומית הגדולה ביותר בעולם והפרסומת בסופר בול מספקות חיים למותג", אומר קלניקס. "אם יש לך פרסומת בסופר-בול ידברו עליך, לטוב או לרע, אבל ידברו עליך. אך זה לא אומר שעשית את העבודה, אתה חייב להגיב, ליצור, להתאים את עצמך להתרחשויות, ההגעה לסופר בול היא רק השלב הראשון בשיווק המודרני של היום".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן