Forbes Israel Logo

כך נראה המירוץ לפיתוח טיפול וחיסון לקורונה מסביב לעולם

חברות ובעלי הון פרטיים בכל העולם מתגייסים כדי להאט את התפשטות מגיפת הקורונה ולמצוא טיפול וחיסון שיעצרו את הנגיף. אלה הקבוצות הבולטות

כמו יצרניות הרכב שהוסבו במהלך מלחמת העולם השנייה לייצור של טנקים ומטוסים, כך מסבים היום העסקים התעשייתיים הגדולים את קווי הייצור שלהם לטובת מוצרים נדרשים. מחומרי חיטוי לידיים (בהובלת האיש השלישי בעושרו בעולם, ברנאר ארנו וקבוצת LVMH שלו) ועד מכונות הנשמה (Ford, GE).

בבריטניה הממציא המיליארדר ג'יימס דייסון הכריז כי חברת שואבי האבק שלו תחל לייצר גם היא מכונות הנשמה. חברת התרופות הגרמנית BioNTech, מגובה בתאומים המיליארדרים תומס ואנדראס סטרונגמן, עובדת יחד עם Pfizer ו־Fosun Pharma על פיתוח חיסון.

זה רק אחד מעשרות רבות של ניסיונות דומים בעולם, כולל בישראל (במכון מיגל בקרית שמונה, במכון ויצמן, במכון הביולוגי ובחברת Vaxil, למשל) – מהלך חכם בהתחשב בעובדה ששניים מתוך שלושה חיסונים שמפותחים למחלות זיהומיות נכשל, לפי מחקר של MIT.

אבל לא צריך שיתוף פעולה בינלאומי או מממנים מיליארדרים כדי לקפוץ לזירה הזו: הסטארט־אפ האיטלקי Takis Biotech מתחרה על מציאת חיסון עם 25 עובדים בלבד. Carbon, חברה קליפורנית להדפסת תלת ממד של ציוד תחל לתרום בקרוב מטושים. אלו הן כמה מהחברות שתורמות כעת למאבק הרפואי בקורונה.

ABBVIE

חברת הפארמה הציבורית משיקגו משתפת פעולה עם הרשויות באיחוד האירופי, בארה"ב ובסין לשימוש ניסיוני בתרופה שלה ל־HIV, לטיפול בחולי קורונה.

BIOMERIEUX

חברת הביוטק הצרפתית שהוקמה על ידי המיליארדר אלן מריו, קיבלה אישור חירום של ה־FDA לערכת הבדיקה החדשה שלה, שמפחיתה את זמן קבלת התוצאות ל־45 דקות.

CAN FITE

חברת התרופות הישראלית בוחנת את יעילות התרופה שלה לפסוריאזיס, pcildenoson, לטיפול בחולי קורונה, במסגרת טיפולי חמלה.

CANSINO BIOLOGICS

חברת התרופות הפועלת מסין מתחילה בניסויים קליניים לחיסון שלה לקורונה, שמשתמש בטכנולוגיה שהושגה במהלך פיתוח חסיון לאבולה.

CARBYNE

הסטארט־אפ הישראלי (Reporty לשעבר) שמגובה בקרן של המיליארדר פיטר ת'יל, ובהשקעה של אהוד ברק, משמש את רשויות החירום בניו אורלינס כדי לאתר חולים באמצעות מערכת ששולחת צילום וידאו ומיקום בלחיצת כפתור.

DIASORIN

חברת הביוטק האיטלקית, שנמצאת בבעלותו של המיליארדר גוסטבו דנגרי, קיבלה אישור חירום של ה־FDA לערכות בדיקת הקורונה שלה, שמספקות תשובה בתוך שעה.

EMERGENT BIOSOLUTIONS

חברת הפארמה ממרילנד מפתחת טיפולים שנגזרים מנוגדנים שנמצאו בדמם של חולי קורונה. גם Kamada הישראלית עובדת על טיפול מבוסס נוגדנים.

מעבדות פלוריסטם הישראלית. טיפול מבטיח לחולים מונשמים | צילום: פלוריסטם
מעבדות פלוריסטם הישראלית. טיפול מבטיח לחולים מונשמים | צילום: פלוריסטם
GILEAD

ענקית הפארמה החלה בניסויים קליניים בחודש מרץ לתרופה האנטי־וירלית שלה remdesivir.

MAMMOTH BIOSCIENCES

הסטארט־אפ מסן פרנסיסקו שייסדו שלושה בוגרי Under30 של פורבס, יצרו פרוטוטייפ לבדיקה מהירה שעושה שימוש בכלי עריכת הגנים CRISPR.

PLURISTEM

חברת הביוטק הישראלית מחיפה, מנסה טיפול בחולי קורונה מונשמים באמצעות תאי גזע שמקורם בשיליה. ארבע מתוך ששת החולים שטיפלה בהם במסגרת טיפולי חמלה, הראו שיפור במצבם.

REGENERON PHARMACEUTICALS

חברת ציוד הביוטק הניו יורקית שמנוהלת על ידי המיליארדרים לאונרד שלייפר וג'ורג' יאנקופולוס, עורכת ניסויים בתרופה שלה לדלקת מפרקים על חולי קורונה, בשיתוף חברת התרופות הצרפתית Sanofi.

צילום תמונת קאבר: science in hd, unsplash

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן