Forbes Israel Logo

כך שינה דור ה-Y את פני שוק המזון העולמי

התבגרותם של ילדי דור ה-Y משנה את פניו של שוק המזון העולמי, כך עולה מדוח שפורסם לאחרונה. על פי הנתונים שמביאה חברת הייעוץ העסקי ג'פריס אליס, נראה כי כוחם של מי שנולד בין השנים 1982-2001 על תעשיית המזון ברחבי העולם רק הולכת וגדלה, זאת במקביל להיחלשות כוח הקנייה של ילדי הבייבי בום של שנות ה-50 וה-60. 

בדוח נכתב כי "הרגלי המחייה של ילדי דור ה-Y המתבגרים והופכים לראשי משפחות משפיע באופן חסר תקדים על תעשיית המזון, במיוחד על מוצרי המזון הביתיים". בדומה לדור הקודם, גם כאן יש עדיין העדפה למוצרים זולים. אך בדור ה-Y מוכנים לשלם יותר על מזון טרי ובריא יותר. בנוסף, מוכנים הצרכנים החדשים להשקיע יותר מאמצים באיתור מוצרים בריאים אלה. 

עוד עולה מהדוח כי הצרכנים החדשים הם בעלי מודעות גבוהה יותר להשפעת המזון על חייהם, לכן הם מחפשים מזון אורגני, ללא חומרים משמרים ובעל ערך תזונתי רב. שינוי זה בתפיסה של מיליוני צרכנים ברחבי העולם, עשוי לשנות את פני תעשיית המזון ומערכת המזון כולה לתמיד. 

הצרכנים החדשים מוכנים לשלם יותר על מזון בריא וטרי | צילום: רויטרס

אחד השינויים העיקריים בתפיסה הצרכנית של הדור החדש הוא המעבר מקנייה ברשתות מזון ענקיות לשווקים קטנים ואיכותיים יותר. הצרכנים החדשים מחפשים איכות ומוצאים אותה אצל ירקנים שכונתיים וכן בחנויות מקוונות של מוצרי מזון בריא. 

הדוח מצביע על כך שלצרכני דור ה-Y אין נאמנות רבה למותגים בתחום המזון. כמו כן הם מוכנים לנסות שיטות קנייה חדשות ולאמץ טכנולוגיות שונות שייסיעו להם להשיג את המוצרים הנכונים עבורם. הם לא מפחדים לקנות אוכל באינטרנט ולשבור את התפיסה המקובלת של קניית מצרכים בסופרמרקטים הגדולים, זאת בניגוד לדור הבייבי בום, שהעדיפו את השיטה הצרכנית המסורתית יותר. 

השינוי בשיטת צריכת המזון בא לידי ביטוי על ידי ריבוי חנויות ודוכני מזון קטנים, בעלי התמחות מסויימת, בעיקר במזון בריא ובעל אוריאנטציה אתנית כלשהי. עקב כך, צפויים יצרני המזון הממותג וההמוני להפסיד סכומי כסף גדולים מהשינוי המתפשט. 

דור ה-Y מוכן לשלם יותר על האוכל המיוחד שלו. ההוצאה השנתית של הצרכנים החדשים מתסכמת בכ-50 מיליארד דולר על מוצרי מזון, זאת בעוד שהדור המיושן יותר מעדיף לחסוך ומוציא רק כ-15 מיליארד דולר בשנה. אך על יצרני המזסון לזכור שככל שעובר הזמן, דור הבייבי בום מאבד מכוח הקנייה שלו ואם הם רוצים לשרודג בשוק המזון החדש עליהם להתאים את עצמם לתפיסה הצרכנית החדשה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן