Forbes Israel Logo

ככה משנים דברים בעולם: חוויותיי מכנס Forbes 30Under30

בחודש פברואר השנה נבחרתי לרשימת "30 מתחת ל-30" של פורבס ישראל. במסגרת זו השתתפתי בכנס הבינלאומי שארגן המגזין בישראל והביא לארץ צעירים מעוררי השראה מכל העולם.

החודש נסעתי לבוסטון, שם התקיים כנס בינלאומי נוסף של פרויקט "30 מתחת ל-30" של מגזין פורבס האמריקאי. כמות האנשים הצעירים שמובילים עסקים, מיזמים חברתיים, שמשנים והופכים את העולם לטוב יותר הדהימה אותי. יותר מ-7,000 יזמים צעירים התאספו שם במטרה לעורר השראה וליצור תשתית של קשרים בין יזמים מכל העולם.

הכנס כלל את בוגרי הרשימה של פורבס לדורותיהם, סטודנטים מרחבי ארה״ב שמתעניינים ביזמות ודמויות מובילות מתעשיות רבות ומגוונות בעולם. הגיעו סנאטורים, חברי קונגרס, ראשי תעשיות, מנהלי קרנות גידור, בנקאי השקעות, אמנים פורצי דרך ועוד רבים. בין השאר גם פגשתי את אידו ג׳ינו, חבר שמוביל את הסטארט-אפ RapidAPI ונבחר גם הוא לרשימת ה-30 הישראלית.


כוכבי | צילום: מקסים גולובנוב

התכנים שהועברו במהלך הכנס היו ברמה גבוהה מאוד. הדוברים היו אנשי מפתח מהתעשיות השונות ונתנו ליזמים שהגיעו לכנס נקודות חשובות שניתן ללמוד מהן וכיצד להפוך ליזם טוב יותר. בין הדוברים היו למשל אדם נוימן מ-WeWork, ג'ון סקאלי שהחליף את סטיב ג׳ובס כמנכ״ל אפל בשנות השמונים והראפר קנדריק לאמאר.

האפשרות לפגוש כל כך הרבה אנשים ולהיחשף לשלל התחומים בהם הם עוסקים היא יוצאת דופן, פותחת דלתות ואופקים מחשבתיים. אבל לא מדובר בסתם מפגש – להיות חלק מהקהילה הזו נותן הרגשה שאתם מוקפים באנשים עם אותו קו מחשבתי. כאלה שרוצים להוביל ולשנות דברים בעולם. מדובר בקהילה בינלאומית ייחודית של חבר׳ה, שכולם מתחת לגיל 30, וכבר כעת פורצים דרך, כל אחד בתחומו.

לא רק הקשבתי. במסגרת הכנס יצא לי גם לתת שתי הרצאות בפני שכבה של כמאה תלמידים בבית ספר בבוסטון על הניסיון שלי כיזם צעיר שהקים מספר חברות ופרויקטים חברתיים ועל הזכות והחובה שיש לי ולשאר בני גילי לשרת בצבא כישראלים.

בין השאר סיפרתי כיצד הקמתי לפני ארבע שנים, כשעוד הייתי תלמיד תיכון, את Tech Lounge – מיזם שמטרתו לדחוף בני נוער וחבר׳ה צעירים בארץ ובעולם, מכל שכבות האוכלוסייה, להתעסק ביזמות.

Tech Lounge הוקמה כחלק מהיותי שגריר בארגון LEAD – המסלול לפיתוח מנהיגות בישראל, שהוקם במטרה להצמיח את דור ההנהגה הבא של המדינה. במסגרת הזו הבאנו מנטורים מתחומים רבים ומגוונים, שליוו צוותי נוער אשר עבדו על סטארט-אפים שונים. לטווח רחוק אנחנו רוצים לראות את Tech Lounge כאקסלרטור מן המניין שיעזור למי שעבר את התוכנית שלנו להתקדם ולהצליח.

להרצות בפני חבר׳ה צעירים בארה"ב, שמגיעים מרקע שונה לחלוטין ממני, והאחד מן השני, הייתה חוויה מיוחדת. היה מרתק להיווכח בשוני הרב בין התלמידים, ובדיעבד אני יכול לומר שכל זה תרם מאוד להסתכלות שלי על מה אני רוצה לעשות ואיך אני מנגיש את הפעילות של Tech Lounge לאוכלוסייה הצעירה בארה״ב ובעולם.

הכותב הוא יזם, מייסד Tech Lounge

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן