Forbes Israel Logo

כל מה שאתם צריכים לדעת על חלונות 10, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט

לפני כשלושה חודשים חשפה מיקרוספט לראשונה את מערכת ההפעלה הבאה שלה, חלונות 10. ההכרזה אז היתה מלאה בטיזרים וברמזים לקראת הצפוי לבוא, אולם הלילה חשפה מיקרוסופט במלואן את היכולות המרשימות של מערכת ההפעלה החדשה.

נדמה שאחת ההכרזות החשובות של הערב כלל לא עסקה בפיצ'רים או בטכנולוגיות מתקדמות. מיקרוסופט הכריזה כי בשנה הראשונה להשקתה תוצע חלונות 10 חינם לכל מי שרכש חלונות 8.1 ו… ופה ההפתעה הגדולה, גם למי שישדרג מחלונות 7. מדובר במערכת הפעלה שהושקה לפני כ-6 שנים ומותקנת ב-56% מכלל מחשבי הדסקטופ. המשמעות היא שכ-70% מכלל משתמשי מחשבי הדסקטופ יוכלו לשדרג בחינם למערכת ההפעלה המתקדמת והחדשה ביותר.

כמו שראינו כבר באוקטובר, המערכת החדשה כוללת מנגנון Start ("התחל") חדש, טיפול טוב יותר בריבוי-משימות וכמובן שינוי מהיסוד של כל ממשק ה-UI, כך שיהיה מינימליסטי ופשוט. אולם אמש הכריזה מיקרוסופט על מספר רב של פיצ'רים חדשים שנוספו למערכת. חלונות 10 תכלול Action Center או "מרכז פעילות", מעין הכלאה בין "לוח בקרה" המוכר ממערכות הפעלה קודמות ומסך ההגדרות הנגלל של האנדרואיד. דרך ה-Action Center נוכל לכבות WiFi, Bluetooth, לעבור למצב טיסה, לשנות בהירות ולעבור למצב טאבלט (אליו נגיע מאוחר יותר).

תפריט ה-Start. מקור: Microsoft

פיצ'ר נוסף הוא מערכת ההתראות המאוחדת – מדובר בשילוב של התראות בין כל המכשירים שלכם. כלומר, אם תקבלו הודעה בסמארטפון, היא תופיע גם על מסך המחשב, ואם תמחקו את ההתראה בסמארטפון, היא תיעלם גם ממסך המחשב. המדובר למעשה באפשרות שימושית מאוד, המוכרת כבר לכל מי שמשתמש בשירותים כמו PushBullet, ומאפשרת לעבוד בצורה יעילה יותר, מבלי להציץ כל רגע בסמארטפון. גם האופיס המאוחד מאפשר לכם להתחיל לעבוד על מסמך בדסקטופ ולהמשיך מאותה נקודה בטאבלט, כשכל העיצובים וכל רשימת "המסמכים האחרונים" מסונכרנים בכל רגע. שירות ה-OneDrive של החברה הופיע כמעט בכל הדגמה והוא ישמש כ"מנוע" מאחורי כל יכולות הסינכרון של המערכת החדשה.

אחרי שבמונדיאל האחרון הוכיחה את יכולות הניבוי שלה, מגיעה קורטנה, העוזרת האישית של מיקרוסופט, לדסקטופ. לא פעם כונתה קורטנה "הסירי" של מיקרוסופט, אולם על פי ההדגמות שראינו, לעוזרת של אפל יש לא מעט ללמוד מקורטנה. בניגוד לגרסאות המובייל של "העוזרות האישיות" שנועדו לעזור לנו במשימות מצומצמות יחסית ובזמנים מוגדרים כמו בזמן נהיגה, קורטנה בדסקטופ נועדה לשמש כעוד אמצעי שליטה במערכת, המקביל למקלדת ולעכבר. כך למשל בזמן שאנחנו עובדים על מסמך נוכל לבקש מקורטנה "Cortana, show me photos from December", מבלי שנצטרך לצאת מהמסמך ולפתוח תיקייה או חלון חיפוש.

קורטנה מגיעה לדסקטופ | מקור: Microsoft

החיפוש של קורטנה יהיה מקיף ויכלול כל מסמך במחשב האישי או ב-OneDrive, שירות הענן של מיקרוסופט. בנוסף, תהפוך קורטנה לאקטיבית יותר ותציע שורה של התראות, בדומה למה שאנחנו מכירים כבר בשירות Google Now: מעקב אחרי טיסות, תוצאות ספורט ומניות. מה שהרשים אותנו בעיקר היה השפה הטבעית שלה והצורה שבה "דיבר איתה" ג'ו בלפיור, סגן נשיא במיקרוסופט, שהציג את המערכת החדשה על הבמה. בניגוד לרובוטיות של המתחרות, ניהל בלפיור שיחה של ממש עם קורטנה.

הדפדפן המושמץ של מיקרוסופט יפנה את מקומו לטובת דפדפן חדש תחת שם הקוד "ספרטן". הדפדפן החדש הוא דפדפן קליל, מעוצב במינימליזם עם פיצ'רים חדשים כמו אינטגרציה מלאה עם מכשירים אחרים ושילוב מלא של קורטנה. בין השאר קיבלנו הדגמה ל"מצב הערות": שבו ניתן לסמן ולהקליד הערות באתר מסויים והסימונים יופיעו מייד בכל המכשירים המחוברים. "מצב קריאה" יאפשר לכם לקרוא דפי אינטרנט כמו ספר ובנוסף, לשמור דפים לקריאת אופליין (למשל בזמן טיסה).

להתראות אקספלורר, שלום ספרטן | מקור: Microsoft

גם משתמשי Xbox, קונסולת המשחקים הפופולארית של מיקרוסופט, ייהנו מפיצ'רים חדשים. מיקרוסופט הציגה את אפליקציית Xbox לחלונות 10. הפיצ'ר הכי מגניב באפליקציה יהיה האפשרות לסטרימינג של משחקים מהקונסולה למסך המחשב או הטאבלט. כלומר, נוכל למעשה לשחק משחקי Xbox בעזרת המחשב או על הטאבלט, לעצור את המשחק, לשחק משחקים מרובי משתתפים ועוד. בנוסף, ניתן יהיה לקבל ולשלוח הודעות מחברים ברשת ה-Xbox Live, לצפות בסרטים ולהקשיב למוסיקה ממחשב הדסקטופ, להקליט קליפים של המשחקים על גבי המחשב ועוד.

חלונות 10 לסמארטפונים ולטאבלטים

במקביל לגרסת הדסקטופ, חלונות 10 תושק גם לסמארטפונים ולטאבלטים, ותחליף את ה-Windows Phone המקרטעת. כמו בגרסת הדסקטופ, גם גרסת המובייל תתמקד באינטגרציה בין כל המכשירים שלנו. בנוסף, נוכל לענות על הודעות שנקבל ישירות ממרכז ההתראות. אפשרות נחמדה חדשה היא האפשרות למקלדת מרחבת, כלומר, נוכל להזיז אותה על גבי הטאבלט או הסמארטפון למיקום שהכי נוח לנו. מיקרוסופט הציגה מה שהיא מכנה אפליקציות אוניברסליות שיאפשרו עבודה יעילה גם על גבי סמארטפונים וטאבלטים וגם על גבי הדסקטופ, עם מעבר חלק ופשוט בין הפלטפרומות השונות. בין האפליקציות האוניברסליות שהציגה מיקרוסופט היתה חבילת אופיס מותאמת במיוחד למסכי מגע, אפליקציות לוח שנה ותמונות חדשות ואפליקציית אאוטלוק חדשה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

12 כלים שימושיים במיוחד למנהלי שיווק

מיקרוסופט מסכמת אירוע עמוס בהכרזות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.