Forbes Israel Logo

כמדי שנה: לב לבייב העניק מלגות לסטודנטים מטעם קונגרס יהודי בוכרה

לב לבייב, נשיא קונגרס יהדות בוכרה, המעניק מידי שנה מלגות לסטודנטים יוצאי בוכרה, העניק את המלגה ה-7,000 לסטודנטים מאזורי הפריפריה.

בטקס החגיגי שהתקיים במתנ"ס "נווה עופר תל כביר" נכחו איילת שקד, שרת המשפטים, ח"כ רוברט אילטוב, ח"כ לשעבר אמנון כהן, סגן נשיא הקונגרס ויו"ר וועדת המלגות דוד ארבוב וחברי נשיאות רבים מקונגרס יהודי בוכרה.

את הטקס חלוקת המלגות החגיגי פתחה שרת המשפטים, איילת שקד שהיתה אורחת הכבוד באירוע: "שמתי לב שהמסר בערב זה מתמקד בשני ערכים חשובים, הראשון – עידוד התנדבות בחברה ולמען החברה. ישנו משהו מיוחד בעדה הנותנת מלגה לנוער שמתחייב להתנדב בה, ומעבירה את המסר כי חינוך איננו רק ידע והישגים אלא גם נתינה לאחר והקשבה. והערך השני החשוב לא פחות הוא שימור המסורת, הערכים והמורשת של העדה הבוכרית. חווית הלימודים, זו דריסת רגל ראשונה בעולמם של המבוגרים. ניתנת לכם הזדמנות לתרום לחברה ולמנף את יכולתכם וכישוריכם. ואל תשכחו לעשות חיים בין המטלות והמבחנים. הערב גם אני בוכרית", סיימה שרת המשפטים את דבריה.


שרת המשפטים, איילת שקד, לב לבייב ודויד ארבוב | צילום: פוטו ניסים

לב לבייב, נשיא קונגרס יהודי בוכרה: "כשם שמוטלת על האב חובה ללמד את בנו מקצוע, כיום החיוב הזה משמעותו השכלה ותארים אקדמאים. שימו לב כי המילה 'צדקה' היא לשון 'צדק' ולא נתינה או עזרה, כמו בכל שפה אחרת בעולם. תראו איך התקדמנו בארץ ישראל בחסדי ה', אני זוכר שכעולה חדש נסעתי לבקר את סבי הרב זבולון זצ"ל, היה זה בתל אביב ברחוב מסילת ישרים 55, דירת חדר אחד והשכונה מסביב כולם היו בוכרים. וכל אחד היה יושב ברחוב ומקצועו לידו, האחד ספר, השני סנדלר והשלישי נשא הובלות על חמור ואלה היו הבוכרים הוותיקים, לא עולים חדשים. היה עוני גדול וכיום בע"ה יש שינוי דרמטי, זהו נס גדול ולא שמים לב לכך. יש התקדמות עצומה לבוכרים במעמדם בחברה והמערכת ההשכלה, נאחל לכולכם הצלחה, אך זכרו גם מי שסיים לימודים באוניברסיטה לא הכי מפורסמת, הכישרון בנוי בפנים, את הלב הרחמן בוכרי לא ייקחו מאתנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן