חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“כמות דואר הזבל באינטרנט נמצאת בשפל של חמש שנים”

שיעור דואר הזבל מכלל תעבורת הדואר האלקטרוני העולמית ירד בהתמדה לאורך שנת 2012 והגיע לרמתו הנמוכה ביותר זה 5 שנים, כך דיווחה חברת אבטחת המידע קספרסקי בדו"ח הספאם השנתי שלה. לדברי החברה, שיעור הספאם הממוצע ב-2012 עמד על 72.1%, ירידה של 8.2% בהשוואה ל-2011.

בחברה מסבירים את הצניחה בהגברת ההגנה מפני דואר זבל, בשל התקנת מסננים מותקנים ברוב מערכת הדואר אלקטרוני, אפילו בשירותים חינמיים. גורם נוסף מאחורי הצניחה ברמות הספאם הוא הפרסום הזול בפלטפורמות חוקיות, כמו הרשתות החברתיות ובלוגים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים מפורבס ישראל – עשו לנו לייק בפייסבוק

על אף הצניחה ברמת הספאם הכוללת, אחוז הודעות דואר אלקטרוני המכילות קבצים זדוניים צנח רק במעט ל-3.4%. מדובר בשיעור גדול, בהתייחס לכך שהמספר משקף רק דואר אלקטרוני המכיל קוד זדוני, ללא הודעות זבל אחרות המכילות קישורים לאתרים זדוניים. בנוסף, טווח הנושאים שנמצאו בשימוש בהודעות זדוניות היה מרשים בשנת 2012. משתמשים זדוניים הסתמכו בעבר על הודעות מזויפות משירותי אירוח, רשתות חברתיות, שירותי משלוחים והודעות מארגונים פיננסיים וממשלתיים. ב- 2012, המגוון התרחב וכלל הודעות מזויפות ממגוון חברות תעופה, שירותי הזמנת חופשות ואתרי קופונים.


מזבלים הרבה, אבל פחות | צילום: IngImage / ASAP

מבחינת חלוקה גיאוגרפית, עלתה סין למקום הראשון במדינות מייצרות הספאם, כשהיא אחראית ל-19.5% מכלל דואר הזבל בעולם. גם דואר הזבל שיוצא מארה"ב צמח ב-13.5%, לרמה של 15.6%. אסיה נותרה האזור המוביל להפצת דואר זבל. במהלך השנה צמח נתח הפעילות של דואר הזבל באזור ב-11.2% והוא מגיע עתה לרמה של 50% בסך הכל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן