Forbes Israel Logo

כמעט מיליארד דולר: גיוס נוסף לחברת רכבי המשלוחים האוטונומיים

התאגיד היפני SoftBank משקיע 940 מיליון דולר ב-Nuro, חברת סטארט-אפ בעמק הסיליקון, המפתחת רכבי משלוחים אוטונומיים. זהו אחד מסיבובי המימון הגדולים ביותר עד כה במרוץ המסחרי של הטכנולוגיה האוטונומית.

החברה, שבסיסה במאונטיין וויו, קליפורניה, נוסדה על ידי שני חברים לשעבר בפרוייקט הרכבים האוטונומיים של Google. הם אמרו כי SoftBank תאפשר לה להרחיב את שירותי המשלוח האוטונומיים, שהחלה בשנה שעברה. לעבר תחומים חדשים. לדבריהם, תאפשר ההשקעה להוסיף שותפים, להגדיל את צי הרכבים הבלתי מאוישים, להאיץ את הפיתוח של הטכנולוגיה "בצורה משמעותית" ולהרחיב את הצוות שלה. אם מוסיפים לחשבון את הגיוס של 92 מיליון דולר שגייסו בשנה שעברה מ-Greylock Partners ומ-Gaorong Capital, גייסה החברה הצעירה בסה"כ יותר ממיליארד דולר.

תוכנית פיילוט לאספקת מצרכים | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם nuroteam@

"בשנתיים וחצי האחרונות בנינו צוות מדהים, השקנו את שירות המשלוחים הראשון שלנו ללא נהג, אנחנו עובדים עם שותפים מדהימים ויצרנו טכנולוגיה שתשפר באופן יסודי את חיי היומיום שלנו", אמר דייב פרגוסון, מייסד שותף של החברה בהצהרה שמסר. "שותפות זו נותנת לנו את ההזדמנות לקחת את הצעד הבא במימוש החזון שלנו עבור המסחר המקומי ואת היישום הרחב של הטכנולוגיה שלנו".

תחום מתפתח

לוגיסטיקה באמצעות רכבים אוטונומיים היא חלק נרחב בפיתוח הטכנולוגיה האוטונומית, ממש כפי שמתפתחות מערכות הנהיגה עבור כלי רכב אוטונומיים להסעת נוסעים. אחרי הרגיעה בחדשות המימון הגדולות שהתפרסמו בסוף 2018, ואחרי גיוסים רבים במשך יותר משנתיים, 2019 החלה עם מפץ, ויחד עם החדשות על המימון של Nuro מגיע גם הדיווח של 530 מיליון דולר במימון חדש עבור Aurora, סטארט-אפ טק בוטיק אוטונומי.

בניגוד לפרויקטים של רכבים אוטונומיים לנסיעות ארוכות כמו TuSimple ו-Waymo, ההתמקדות של Nuro היא במשלוחים מקומיים בעלות נמוכה, תוך שימוש בכלי הרכב שלה, שגודלו כמחצית ממכונית רגילה.

החברה החלה לבחון אותם בשנה שעברה בתוכנית פיילוט לאספקת מצרכים, ארוחות ומוצרים אחרים. יש לה שותפות עם רשת Kroger האמריקנית עבור משלוחים מהסופרמרקט.

"הצוות של Nuro הזניק בהצלחה את הטכנולוגיה שלהם לנהיגה עצמית מתוך המעבדה היישר לרחובות", אמר מייקל רונן, שותף מנהל ב-SoftBank יועצי השקעות. "נדרשו רק שנתיים לדייב, לג'יאג'ון ולצוות לפתח את Nuro מטכנולוגיית קונספט לעסק אמיתי שמקשר באמצעות רובוטים בין קמעונאים ללקוחות".

רכבי המשלוח האוטונומיים והקטנים של Nuro משתמשים באותו ציוד חישה מתקדם – חיישן LiDar לתמונות תלת-ממדיות, חיישנים בחדות גבוהה, במצלמות מתקדמות ובמכ"ם – כמו הכלים האוטונומיים של המתחרים. אבל מכיוון שהם אינם פועלים במהירות גבוהה או בכבישים מהירים, המודל של Nuro אינו זקוק לאותה רמה של ראייה למרחקים ארוכים, מה שמאפשר לו להשתמש בחומרה קצת יותר נמוכה. באופן דומה, מכיוון שהרכב קטן יותר ואינו נושא אנשים, נדרש פחות חומר לבנייה והוא אינו זקוק לכריות אוויר, חגורות בטיחות או ציוד בטיחות אחר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.