חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כץ לעיני: "לקחת את הכסף ונאלמת. זה מה שהמילה שלך שווה?"

"חתמת על שקט תעשייתי ברכבת. זה מה שהמילה שלך שווה?" – כך כתב הערב שר התחבורה, ישראל כץ, בדף הפייסבוק שלו, במסר ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לאחר שגם היום נמשכו השיבושים בלוחות הזמנים של רכבת ישראל בשל הודעתם של 41 נהגי רכבת על היעדרותם מהעבודה בשל מחלה.

"לאחר שאיימתי לסגור את החברה ולפתוח אותה מחדש חתמנו על הסכם לארגון מחדש של הרכבת", הוסיף כץ, "ובמסגרתו התחייבת בין השאר שבמשך שלוש שנים לא יהיו עיצומים ושביתות. עכשיו, כשנהגי הקטרים נוקטים בעיצומים במסווה של "מחלה מסתורית", לא שומעים אותך. לקחת את הכסף ונאלמת. זה מה שהמילה שלך שווה? בכל מקרה נעשה סדר ברכבת", סיכם כץ.

השיבושים היום מתווספים לאחרים שאירעו במשך היום במספר קווים ברחבי הארץ, ואשר עוררו את זעמם של חלק מהנוסעים. "מה נאחל לבכירי ועד רכבת ישראל לשנה החדשה?!", כתב גולש זועם בדף הפייסבוק שלו. "אני נמצא כבר 50 דקות בדרך מרחובות לתל אביב, כשבדרך עוד החלפנו רכבת פעם אחת ועמדנו במקום 20 דקות… וזה בגלל "תקלה טכנית". "שיסעו כל החיים ברכבת", ענה לו אחד מהמגיבים.


צילום: אהוד כהנים

זו אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה בה מוכרזת "שביתה איטלקית" ברכבת: לפני כשלושה שבועות טענו בהנהלת החברה כי נהגי רכבות הנוסעים אינם מאפשרים יציאה של הרכבות ממוסכי החברה בזמן, ואינם דואגים למילוי דלק בקטרים, ובכך גורמים לעיכובים בלוחות הזמנים.

הנהלת רכבת ישראל פנתה בצהריים לבית הדין לעבודה, על מנת שיפעל להפסקת "השביתה האיטלקית", כהגדרתה, והשבת נהגי הקטר לעבודתם. "אם חלק מהחולים לא ישובו לעבודה מחר, נאלץ לבטל כ-100 רכבות נוסעים", איימו ברכבת.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן