Forbes Israel Logo

כץ מאיים: "אם האמריקאים לא יתערבו – נעצור יבוא מכוניות פורד"

נמשכת המתיחות בין משרד התחבורה לבין חברת פורד: שר התחבורה ישראל כץ זימן היום לפגישה שלושה בכירים בשגרירות האמריקנית, לשיחת נזיפה והתראה. זאת על מנת לדבריו "הבהיר להם שלא יעלה על הדעת שחברה אמריקנית, במקרה הזה 'פורד', מנסה למנוע תחרות ולהגן על ייבוא רכב באופן בלעדי, וכי התנהלות זו אינה מקובלת עלינו", הוסיף.

תחילת הסיפור בתלונה שהתקבלה במשרד התחבורה מחברה בשם "עמק איילון בעם", שקיבלה אישור מהמשרד לייבא רכב בייבוא מקביל (בתחרות עם היבואן הקיים). "החברה השקיעה כספים רבים והשיגה הסכם עם סוכן מורשה של יצרנית הרכב פורד בחו"ל, שמאפשר לה לייבא רכבי פורד (כולל דגמים משפחתיים) ולמכור אותם במחירים זולים יותר מאלה המשווקים כיום בישראל", כתב השר כץ. "חלק מכלי הרכב כבר יובאו לישראל ואז "בדרך מסתורית" (שעוד תיחקר) הועבר המידע ליצרן פורד בחו"ל והוא הורה לסוכן המורשה לבטל את ההנחה המיוחדת שמאפשרת הוזלה ותחרות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"זו התנהלות שנוגדת את החלטת הממשלה ואת תפיסת עולמנו הכלכלית שמושתתת על עקרונות אמריקניים שכוללים תחרות ושוויון", המשיך כץ. "אלה הם העקרונות שמנחים אותנו גם באשר לענף הרכב, ודרשנו להבהיר באופן חד משמעי שאם האמריקנים לא יתערבו במקרה הזה, נמנע מחברת "פורד" ולצורך העניין, מכל חברה אמריקנית אחרת שתתנהל כמוה, לייבא מכוניות לישראל".


שר התחבורה, ישראל כץ | צילום: יח"צ

כץ הסביר כי "פורד" זומנה לשימוע כיוון שניסתה למנוע תחרות, והיא אף הודתה כי זו המדיניות שלה. "מאז למדנו עוד דברים חדשים על התנהלות החברה", הוסיף כץ, "הייבואן המקביל הראשון בישראל, איילון מוטורס, נקרא לפגישה עם סוכן המשנה באירופה עמו הוא חתם על ההסכם, ושם הוצע לו פיצוי על סך 1,000 יורו כפיצוי על כל רכב שלא ימכור כאן בהנחה. התנהגות זו גובלת בבריונות ואנו לא נאפשר אותה".

"בקרוב יושלם כאן הליך החקיקה בכנסת שייאפשר למנוע את עבודתם של ייבואני רכב שידרסו את התחרות החופשית", סיכם כץ. "הבהרנו זאת לגורמים האמריקנים והזהרנו אותם – אם הם אינם מעוניינים להתערב כעת כשחברת "פורד" מפרה את עקרונות הממשלה, אל להם לפנות אלינו ולהתערב כשנאסור על "פורד" ייבוא רכבים לישראל. אני נחוש להמשיך ולקדם את הרפורמה בענף הרכב, להביא להשלמת החקיקה ופתיחת התחרות שתוריד עבור כולם את יוקר המחיה בישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.