Forbes Israel Logo

כשלטכנולוגיה אין סוף: התחזיות החמות של 2013 לעולם הסלולר

וכש-2013 עושה ממש את צעדיה הראשונים, חשוב להציג מספר תחזיות עבור המגזר שהפך להיות המצפן העולמי – הטכנולוגיה הניידת. עם קצת עזרה מאנליסטים, יזמים וחוקרים, פורבס מציג את 10 התחזיות והשינויים הגדולים שסביר להניח שנראה בשנת 2013:

1. HTML5 יעשה קאמבק ויוזיל את מחירי הסמארטפונים:
HTML5 הוא תקן אינטרנט חדש המאפשר לאפליקציות לפעול על כל מערכת הפעלה ניידת (iOS, אנדרואיד, וכו ') באמצעות דפדפן אינטרנט. "למרות שלא מדובר בתקן חדש, התשתית לא הייתה מוכנה", אומר תומר קגן, מנכ"ל Quixey – מנוע חיפוש לאפליקציות סלולריות. " HTML5 יעשה קאמבק בגלל השחרור של Firefox ו-Tizen". (שתי מערכות הפועלות על בסיס קוד פתוח וצפויות להופיע במכשירים שמוזילה וסמסונג, בהתאמה, צפוייות להשיק בשנת 2013).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המשמעות היא שהצעד יכול להוביל לטלפונים חכמים וזולים יותר, שכן יישומי HTML5 יכולים לרוץ על מערכות אלו ללא צורך בדפדפן, והפיתוח שלהם הוא זול יותרץ "ליותר ויותר משתמשים בעולם יהיה גישה לאינטרנט יותר מאשר אי פעם בעבר", מוסיף קיגן שכהוא מצביע על השינוי שהקוד הפתוח יביא עימו. ישנה רק אזהרה אחת: אפליקציות שנוצרו במקור לאנדרואיד או iOS עדיין יפעלו מהר יותר על מערכות אלו מאשר על HTML5, כלומר התהליך של עקיפת ה"מערכות האקולוגיות" של מערכות ההפעלה הסגורות עשוי להימשך עוד כמה שנים.

2. המרובעות תישאר איתנו גם השנה
הפתעה – היצרניות תמשכנה לייצר בדיוק באותה צורה: לוחות כהים, פלסטיק בכשלושה גדלים – טלפון, "פלבלט" (פלאפון וטאבלט) וטאבלט. "לא תהיה השקות חדשות של אותו שתשבור את הצורה המשעממת", אומר ג'פרסון וואנג, יועץ סלולרי של IBB-ייעוץ. עם זאת, כבר זמן רב שהדיווחים מגיעים על המסך המתקפל של סמסונג, כך שאולי יהיה שווה לחכות ולעמוד על טעותינו.

ה-HTML יצליח להוזיל את המחירים? | צילום: רויטרס

3. כניסה של חברות נוספות לשוק הסמארטפונים
אחת מהביקורות הגדולות על הפייסבוק נגעה למעבר האיטי של הרשת לשוק הסלולרי, אבל ישנם מספר דיווחים שהחברה הולכת להשיק סמארטפון משלה בשיתוף עם HTC והלחץ על החברה כנראה ייאלץ אותה להוציא טיזרים כבר השנה. אך חוץ מפייסבוק גם אמזון ומיקרוסופט כבר נכנסו למשחק וגוגל שרכשה את מוטורלה ב-2011 מתכננת רעידת אדמה משלה. תוסיפו את סוני, LG ונוקיה ותקבלו רתיחה בשוק הסמארטפונים שצפויה להתפרץ ממש השנה.

4. טכנולוגיות המבוססות על אינטרנט אלחוטי ייאיימו על הסמארטפונים:
זוכרים שפעם היינו משתמשים במצלמה דיגיטלית? יומן דיגיטלי? הסמארטפון איחד את כל המכשירים האלו לידי מכשיר אחד. אך  הגלגל מסתובב וחלק מהמוצרים המיושנים האלה חוזרים והפעם מותאמים לטכנולוגיה העכשווית. כך לדוגמא ב-2013 נראה מצלמות דיגיטליות שיכולות להתחבר לאינטרנט ולהעלות תמונות לרשת באיכות טובה בהרבה מאשר זו שהסמארטפון מניב, והיד עוד נטויה.

5. סמסונג תמשיך לשלוט:
ענקית הטכנולגיה שהדיחה את נוקיה תמשיך להיות השחקן הדומיננטי ביותר של שנת 2013 בכל הקשור למכשירים טכנולוגים ניידים. החברה קוטפת את יתרונות הצמיחה של אנדרואיד, ששולטת ברוב השווקים הגדולים מחוץ לארה"ב, ושומרת על ערוצי ההפצה חזקים, קשרים טובים עם ספקים וטווחי מחירים מגוונים שעוזרים להשאר בפסגה.


הגלקסי נוט והסמארטפון גלקסי – תמשיך לשלוט | צילום: רויטרס

6. גם Foxconn 
אז נכון, מכירות הטאבלטים עוקפים את אלו של המחשבים הנייחים ואפילו של המחשבים הניידים. אז מי המרוויחה הגדולה מכך? Foxconn החברה הטיוואנית היא אחת מיצרני הטלפונים הניידים הגדולים בעולם ומייצרת את מכשיריה של אפל, דל, נוקיה וסוני, ודיווחים אחרונים טוענים שגם עבור מיקרוסופט ואמזון. כשהכיוון של השוק ברור, ואפל ממשיכה לעבוד איתה צמוד, החברה תמשיך להוביל גם בשנה הבאה.

7. התחרות על המקום השלישי
שוק הסמארטפונים ממשיך להיות מירוץ של שני סוסים בכל הקשור למערכות ההפעלה: אנדרואיד וiOS של אפל, וכאשר בלקברי של RIM והווינדוס-פון של מיקרוספט מתחרים על המקום השלישי. למקום שלישי בניידות Windows Phone ושל מיקרוסופט. העתיד של RIM נשען במידה רבה על גורלו של הבלקברי 10 שיושק ממש בקרוב ומציע שיטה חדשה של אינטראקציה עם מכשיר. אבל מיקרוסופט עומדת בפני סיכוי טוב יותר לכבוש את המקום ה-3, הודות לתמיכה של כמה יצרניות מכשירים גדולות כמו נוקיה, סמסונג ו-HTC. חברות אלה הן להוטות לראות טלפון שמבוסס על מערכת ווינדוס ובכך להדוף את הדומיננטיות של גוגל עם אנדרואיד. בכל מקרה לא כדאי להתעלם מ-Tizen ומוזילה, שמפתחות קוד פתוח ויכולות להתחרות על המקום השלישי.

צילום: רויטרס

8. התנהגות צרכנים – האח הגדול
זאת קלישה לכלול את המושג "בסיסי נתונים גדולים" ברשימה של 2013 ועוד לקרוא לזה תחזית, אבל כמה חברות תנצלנה את ההצלחה של צורך השפע של הנתונים ויישומי האינטרנט המאפשרים לאסוף מידע בלי סוף. בכך, יהיו חברות שיהיו מסוגלות על בסיס הנתונים הענק לבצע תחזיות חשובות על התנהגות צרכנית – על אף שורה של חששות בנושאי פרטיות.

9. ההגדרה של הסמארטפון תתרחב
כיום המכשיר החכם הוא הסמארטפון. אבל זה משתנה, ככל שיותר מכשירים מופעלים עם אינטרנט אלחוטי הטלפון החכם יהפוך להיות המוקד לכולם – משמש ללכבות את האורות או לשלוט בטמפרטורה של בית. התקנים נוספים ילכו ניידים וירחיבו את הגדרתו של המונח, והטלפון החכם יהפוך יותר ויותר חשוב – "הספינה האם" ששולטת על כולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן