חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

כ-700 אלף איש השתתפו במסע הלוויתו של עובדיה יוסף

מסע הלוויתו של הרב עובדיה יוסף, שהלך לעולמו אתמול בשעות הצהריים, יצא לדרך מישיבת פורת יוסף שבשכונת גאולה בירושלים לעבר בית העלמין סנהדריה, שם נטמן הראשון לציון לצד רעייתו מרגלית יוסף. לפני כן נישאו הספדים לזכרו של הרב עובדיה בישיבת פורת יוסף. כוחות מתוגברים של מד"א והמשטרה נוכחים במסע ההלוויה.

המשטרה העריכה כי במעגלים השונים סביב בית העלמין סנהדריה נאספו למעלה מ-700,000 בני אדם. בחפ"ק המשטרה אמרו גם כי מדובר באירוע הגדול ביותר שידעה העיר ירושלים, כאשר כ-3,000 שוטרים נפרשו בבירה על מנת לאבטח את האירוע. כביש 1 נפתח ליציאה מירושלים לאוטובוסים, כמו גם התחנה המרכזית, שחזרה לפעול לאחר שלוש שעות השבתה.

על פי מד"א, עד השעה 22:15 טופלו כ-300 מקרים של בני אדם שנפצעו קלות כתוצאה מחבלות, חתכים, התעלפויות וקשיי נשימה כתוצאה מהדוחק הרב ברחובות הסמוכים לישיבת פורת יוסף. שמונה מהפצועים פונו להמשך טיפול בביה"ח. במהלך הלוויה כרעה אישה ללדת, ופרמדקים יילדו בן זכר.

במהלך מסע הלוויה ביכה יו"ר ש"ס אריה דרעי את אובדנו של עובדיה: "מה נעשה? יתומים היינו. אין לנו אבא, אין לנו מנהיג. את מי נשאל? מי יאחד את כולנו? נמשיך בכל המורשת שלך. נמשיך להפיץ תורה. אנחנו נמשיך במסירות נפש, ביחד כולנו, את המפעלים הגדולים שלך, את רשת החינוך התורנית. נמשיך להילחם בשביל זה ובשביל כל עולם התורה שעומד בסכנה. עזבת אותנו בתקופה הכי קשה שלנו. מי יתווה לנו את הדרך?".

מאות אלפים בהלווית הרב | צילום: רויטרס

חבר כנסת מש"ס, שביקש שלא להזדהות בשמו, אמר כי "זה רגע קשה מנשוא. לא התכוננו אליו נפשית, גם אם רציונלית הבנו שמצבו של הרב קשה. נצטרך לעכל את גודל האבדה הרוחנית הזאת. מדובר, צריך להבין, בגדול הפוסקים, שלאורו הלכה יהדות ספרד שנים ארוכות בהגמוניה רוחנית מוחלטת כמעט. הוא היה היחיד שנתן את הטון ההלכתי". הוא הוסיף כי "הרב הקים את ש"ס אך ורק כדי להאדיר את התורה בעם ישראל. ולאורו הלכנו. הפוליטיקה היתה המכשיר. עכשיו אנחנו לא עוסקים בעתיד התנועה. ברור שהמטרה לשמה הוקמה ש"ס היא חלק מצוואתו הרוחנית של הרב. אבל נתכנס ונתפנה לזה רק אחרי ימי האבל".

פעיל ש"ס נוסף אמר כי "לא נהיה אותו הדבר, לא כתנועה דתית ולא כמפלגה פוליטית. יכול להיות שזה הוא תחילתו של תהליך שיביא את סופה של ש"ס כפי שהכרנו אותה בשלושים השנים האחרונות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס עברו ליד גופתו של הרב יוסף בשעות אחר הצהריים המוקדמות, כדי לא להפריע להתנהלותה הסדירה של הלוויתו. פרס קטע את לוח הזמנים שלו והגיע בשעות הבוקר להיפרד מהרב בבית החולים הדסה עין כרם, שם אושפז.

פרופסור דן גילון, מצוות רופאיו של הרב עובדיה יוסף, יצא בשעות הצהריים עם הבשורה: "לאחר מאבק עיקש במצבו הקשה, עם כל הצוות וכל המומחים, ולמרות מאמצים ממושכים מכל הלב, והמאמץ ללא שום הגבלה – אבל מאז מגמת הדרדרות שהתפתחה הלילה ולמרות ניסיונות חזקים לתמוך, לעזור ולעצור את ההידרדרות – אחרי מאבק גדול – הרב נפטר לפני דקות אחדות".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן