חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לאחר השינויים בדירקטוריון: מי ימונה ליו"ר טבע? "לאלשטיין אין ניסיון"

פרישתו של חיים הורביץ מדירקטוריון טבע מפתיעה במקצת והגיעה על רקע היותו במשך תקופה ארוכה גורם אופוזיציוני בדירקטוריון. "לא עזבתי את דירקטוריון טבע לנצח, אלא לקחתי פסק זמן", אמר הורביץ, בנו של המנכ"ל ויו"ר החברה לשעבר אלי הורביץ ז"ל. "עומס העבודה שלי גדל מאוד בחודשים האחרונים ואני מרגיש 'קרוע'. בעקבות כך ביקשתי שישחררו אותי".

הורביץ ומשפחתו מחזיקים ב-3%-4% ממניות החברה, כך שהוא עדיין בעל עמדת השפעה. עזיבתו בעיתוי הנוכחי התקבלה בהפתעה ויש הסבורים שהיא חלק מהפוליטיקה הפנימית בענקית התרופות.

בתשובה לשאלה על עיסוקיו, אמר הורביץ, שמכהן בדירקטוריון טבע בארבע השנים האחרונות, כי "ביצעתי לפני שלושה חודשים את ההנפקה של חברת גלמד שבניהול אלן בהרב )בחברת ביומד שגייסה לאחרונה בניו יורק 38 מיליון דולר, י"ש). אני מושקע בחברה ומשמש כיו"ר הדירקטוריון שלה. אני עובד על שתי הנפקות נוספות ועומס הזמנים שלי הוא באמת בלתי אפשרי".


טבע | צילום: רויטרס

"רגוע עם ארז"

על השאלה אם עזיבתו בוצעה בגלל חילוקי דעות, ענה הורביץ: "אני לא יודע על האחרים, אבל לגבי מדובר בעזיבה עניינית. אני יודע שגם דן זיסקינד רצה לעזוב. כדי להיות מעורב בטבע אני לא חייב להיות פיסית חבר דירקטוריון. אמשיך להיות מעורב בכל מה שמתרחש שם. כולם אוהבים ומכבדים אותי והכול בסדר".

בשנים האחרונות עלו תהיות באשר לאובדן ה"ישראליות" של טבע. הורביץ לא מסכים עם התיאוריה. "אחרי שארז ויגודמן מונה כמנכ"ל, אני רגוע הרבה יותר", אמר, "ארז הוא סופר-ישראלי וכולם מכירים אותו. עכשיו, אחרי שפיליפ פרוסט הודיע על פרישתו, סוגיית מינוי היו"ר החדש הפכה למשנית. אני לא חושב שאמיר אלשטיין ימונה כמחליף, הוא אינו מגיע עם הניסיון המתאים. אפשר לחכות להחלטת הוועדה לגבי מינוי היו"ר. לו היו חושבים על אלשטיין, היו מודיעים על כך מיידית".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן