Forbes Israel Logo

לאחר נתק של כשנתיים: פגישת פיוס בין נתניהו ללאודר

לאחר מאמצים רבים, עליחות ומורדות, השפלות וביזיונות, הסתיים סוף סוף נתק של מעל שנתיים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למיליארדר היהודי אמריקאי רונלד לאודר.

ל"מעריב השבוע" נודע כי השניים נפגשו לפגישה קצרה בפריז, לאחר "מפגש המנהיגים" שנערך שם בשבוע שעבר. הפגישה התאפשרה בזכות העובדה שרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לא הצטרפה לנסיעה לפריז.

בספטמבר האחרון, בעת שהותו של הזוג נתניהו בניו יורק, נקבעה פגישת פיוס בין נתניהו ללאודר במלון בניו יורק. לאודר הגיע כמתוכנן, אך לאחר למעלה משעתיים המתנה בלובי המלון פרש מאוכזב.


לאודר | צילום: Michael Thaidigsmann, ויקיפדיה

רונלד לאודר משמש גם כיו"ר הקונגרס היהודי עולמי. לפריז הוא הגיע בשבוע שעבר לאחר פגישה נדירה ויוקרתית במיוחד בקהיר אצל נשיא מצרים הגנרל עבדל פתאח א-סיסי. נתניהו, שקרא ב"מעריב השבוע" על הפגישה ההיא, בוודאי התעדכן מפיו של לאודר במהלך פגישתם בפריז.

לאודר עצמו, לאחר הפגישה, הגדיר אותה כ"מוזרה". השניים לא דיברו מאז שידור "ביביטורס" בערוץ 10, לפני יותר משנתיים. באותה עת היה לאודר הבעלים המרכזי של הערוץ.

את המגעים והתיווך לקראת הפיוס הנוכחי ריכז מקורבו של נתניהו לשעבר, איש הכספים הניו-יורקי סטיבן שנאייר. כאמור, בפעם הקודמת בניו-יורק זה לא הבשיל, לאחר שהגברת נתניהו גילתה מבעוד מועד את דבר קיום הפגישה והטילה עליה וטו. כעת, משלא הגיעה לפריז, הפגישה התקיימה.

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן