Forbes Israel Logo

לאחר שנתיים – הושלמה כריית מנהרות גילון בהן תעבור הרכבת מעכו לכרמיאל

בתום שנתיים של עבודה אינטנסיבית הושלם בהצלחה השלב הראשון במיזם הרכבת שיחבר את הערים עכו וכרמיאל מתחת להר גילון. היום (ד') הושקו מנהרות גילון הכוללות שתי מנהרות ראשיות ו-18 מנהרות מקשרות באורך של כ-10 ק"מ. ההיקף הכולל של הפרויקט מוערך בכ-2.8 מיליארד שקל.

פרויקט הקמת מסילת הרכבת הכפולה עכו – כרמיאל, הממוקם בקטע שבין תחנת נעמן לבין תחנת כרמיאל, משתרע לאורך של 23 ק"מ ויכלול ארבעה מקטעים: המקטע המערבי מנעמן ועד יאסיף, קטע יאסיף בר לב, מנהרת גילון והמקטע המזרחי ממנהרת גילון ועד תחנת הרכבת כרמיאל.

כריית המנהרות התבצעה באמצעות 4 צוותי חפירה שהתקדמו אחד לעבר השני ממזרח ומערב, לאורך שני קטעים בני 5 ק"מ כל אחד. כאשר, נקודת המפגש נפרצה בטכס ההשקה באמצעות פיצוץ מבוקר אחרון.


נציגי החברה הסינית המבצעת, סגן שגריר סין בישראל (שלישי מימין), סגן יו"ר אפריקה ישראל, אברהם נובוגרוצקי (נובו) ורונן גינזבורג, מנכ"ל חברת דניה סיבוב | צילום: רמי חכם

מנהרות גילון הינן המנהרות הארוכות ביותר בישראל שנחפרו בשיטת ה-Drill and Blast (קידוחים ופיצוצים מבוקרים), שיטה יעילה ומהירה הרבה יותר משיטות החציבה הנהוגות בארץ.

שלב כריית שתי המנהרות הראשיות ו-18 המנהרות המקשרות, הממוקמות תחת הר גילון הוא מורכב במיוחד. "צוותי החפירה המיומנים נאלצו להתמודד עם תנאי השטח המאתגרים, שכללו חציבה מתחת להר בגובה של 380 מ' תוך שמירה על הטבע והטיפוגרפיה של שמורת ואדי שגור הממוקמת מעל המנהרות", הסביר רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת דניה סיבוב – זרוע הבנייה והתשתיות של קבוצת אפריקה ישראל שביצעה את העבודות יחד עם חברת CCECC הסינית. סיום ביצוע הפרויקט ופתיחת המנהרות לתנועה לטובת כלל האזרחים, צפוי במהלך שנת 2017.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.