Forbes Israel Logo

“לא חשבנו שנעשה מהפכה בעולם המשפט”

נמרוד אהרון היה ליטיגטור בעל עתיד מזהיר בתחום המשפט. הוא התמחה במשרדו של שופט העליון לשעבר יורם דנציגר ועבד יחד עם אחד הליטיגטורים הבכירים בארץ, גיורא ארדינסט, על תיקי לקוחות וחוזים עסקיים מורכבים בסכומים שהכילו 9 ו-10 ספרות – אבל יום אחד צץ במוחו רעיון שיחסוך זמן וכסף לפירמות הגדולות בעולם וירגיע את אחד הפחדים הגדולים של כל עורך דין.

התוכנית היתה לבנות מערכת בינה מלאכותית, שבה ייעזר עורך הדין כאשר יתכונן להופעה בבית המשפט. המערכת תמצא לו את התקדימים המשפטים, את התיקים הקודמים שנערכו בנושא, ואף תציע לו טענות אפשריות של ההגנה ושל התביעה.

מימין: גיא עוזיאל ונמרוד אהרון | צילום: ניר סלקמן

"כל עורך דין מדיר שינה מהחשש שהוא פספס איזה פסיק בפסק דין, שהצד השני עלה עליו, וזה מה שיפסיד לו את המשפט", אומר אהרון, שלצורך בניית המערכת חבר אל גיא עוזיאל, מומחה בתחום הבינה המלאכותית שמסיים בקרוב את לימודי הדוקטורט במדעי המחשב בטכניון.

"בהתחלה האתגר היה להשיג דאטה שתוזן למערכת כדי שתהיה יעילה", מספר עוזיאל, "כי אמנם יש בעולם הזה פסקי דין ציבוריים, אבל יש גם הרבה מאוד דאטה פרטית – והכל תחת חיסיון".

המגבלה הזאת לא עצרה את השניים, ולצורך השגת המידע טס אהרון ללונדון, שם שהה חצי שנה, התדפק על דלתותיהן של כמה פירמות ענק, כמו מקנזי, ואלה הסכימו לשתף איתם פעולה.

ליטיגייט פועלת כיום מתל אביב, ומועסקים בה שמונה עובדים (וממשיכה להתרחב). בקרוב תשיק החברה את מוצר הבטא שלה, שמיועד לשותפים האסטרטגיים שלה. לאחר מכן ירכזו את המאמצים בניסיון למכור את הפלטפורמה למשרדים שלא נמנו עם השותפים.

"משרדי עורכי הדין מבינים, שהדרך היחידה להתמודד עם האתגרים המקצועיים והלחץ של הלקוחות היא באמצעות אימוץ טכנולוגיות חכמות והשקעה בפיתוח של טכנולוגיה", אומר אהרון. "ליטיגייט זאת מערכת שחוסכת לפירמות האלה זמן וכסף בניהול תיק – היא תמצא את מה שהם מחפשים בשניות".

"לא חשבנו שנעשה מהפכה בעולם המשפט", מסכם עוזיאל. "אבל פתאום משרדי עורכי הדין הכי גדולים בעולם משתמשים במה שעד לפני חצי שנה היה רק רעיון במוח שלך. אנחנו משנים את האופן שבה תעשייה שלמה עובדת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.