חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא יורדת מהפסים: פרויקט רכבת העמק לא יוקפא

בשורה טובה לתושבי הפריפריה: קווי הרכבת החדשים והכבישים המהירים המקודמים בימים אלה במסגרת תכנית נתיבי ישראל לא ייפגעו כלל, בעקבות הקיצוץ הגדול המתוכנן בתקציב המדינה, כך הודיע היום שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

במסגרת סיכום שהושג בין משרדי התחבורה והאוצר הוחלט כי תכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת של מסילות ברזל וכבישים מהירים, תיושם במלואה. בנוסף לכך ייצאו לדרך פרויקטים תחבורתיים נוספים שיאפשרו מתן פתרונות תעסוקה ודיור נוספים לתושבי המדינה.

על פי הסיכום שהושג, לא יוקפאו כל הפרויקטים המסילתיים והכבישים שיצאו לדרך ובכללם קווי הרכבת בין חיפה לבית שאן (רכבת העמק), עכו – כרמיאל וקו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, העובר דרך נתיבות, אופקים ושדרות, ויימשכו במלוא התנופה, במטרה להשלימם במועד שנקבע.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בסיור שערך בשבוע שעבר בתוואי רכבת העמק, הזהיר השר כץ כי הקפאת פרויקטים תחבורתיים ובכללם פרויקטים מסילתיים במספר שנים תגרום להרס של תשתיות שכבר הוקמו ולאובדן של מיליארדי שקלים שכבר הושקעו וכעת ירדו לטמיון.

צילום: שמואל רחמני

בהתאם לסיכום יידחו מספר פרויקטים תחבורתיים שביצועם טרם החל לתקופה של שנה או שנתיים. במספר פרויקטים נוספים יבוצעו הסדרי מימון מיוחדים, הכוללים דחיה של תשלומים. בנוסף לכך, יגויסו כשני מיליארד שקלים, מהנפקת אג"ח ברכבת ישראל.

שר התחבורה הוסיף כי הוא רואה בסיכום הישג גדול וחשוב עבור כל תושבי מדינת ישראל. לדבריו, מדובר בבשורה שתסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה עבור כל תושבי מדינת ישראל. כמן כן, היא תקדם פתרונות דיור מוזלים לכלל התושבים.

"מתווכי נדל"ן יודעים כבר מזמן כיצד הרכבת משפיעה על הביקוש באזורים הסמוכים לתחנות רכבת או שיש להם חיבור נוח ונגיש אליה. זה קרה יותר מעשור בבנימינה ובפרדס חנה, זה קרה בשנים האחרונות ביבנה, בראשון לציון – מערב, בנתניה – מזרח וזה מה שעומד לקרות בקרוב בבית שאן ובכרמיאל ובמקומות רבים נוספים בארץ", אמר כץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן