Forbes Israel Logo

לא לגברים בלבד: "ראנקי" מעודדת יזמות הייטק נשית בישראל

לאחרונה עלו לכותרות מחקרים רבים המתארים את הפער המגדרי בתעשיית הסטארט-אפ הישראלית. הנתונים מציירים תמונה לפיה הנשים המאיישות עמדות מפתח בסטארט-אפים מהוות רק 13% מכלל המנהלים, וכאשר עולים לדרגת מנכ"ליות מדובר על 6% בלבד. גם כאשר בוחנים את נתוני השכר עולים פערים משמעותיים בין נשים וגברים העובדים בתפקידים זהים.

בחברת ראנקי, המבצעת שירותי מרקטינג לסטארט-אפים, החליטו להרים את הכפפה ויצאו ביוזמה שנועדה לתקן מעט את המצב. המהלך תפס תאוצה במהירות רבה והגיע כבר לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות.

יואב וילנר, מנכ"ל ראנקי המשמש גם מנטור לסטארט-אפים באקסלרטורים מובילים, סיפר כיצד עלה הרעיון: "בתחילת 2016 חשבנו לעצמנו איך נוכל להשפיע לטובה השנה, במקום לצקצק בלשון כמו כולם ולא לפעול לשינוי. הצעד שלנו אמנם קטן, אבל מטרתו להוביל את הדרך לשינוי גדול יותר".

מצוות עובדי חברת ראנקי, משמאל: יואב וילנר

"אנחנו הרי יודעים שחוסר השוויון הוא חסר כל טעם – אנחנו עובדים באווירת סטארט-אפ לכל דבר ושש העובדות בחברה הן כוח יצירתי ומוכשר שאחראי על הצמיחה המהירה שלנו", אומר וילנר. "לכן, החלטנו להקים טופס הרשמה באתר, המיועד לקלוט יזמות צעירות שיש להן סטארט-אפ בתחילת הדרך אך אין להן עדיין את ההון לשווק אותו. מתוך כל הנרשמות נבחר אחת שמתאימה לנו, ונלווה אותה השנה בחינם ללא כל עלות. היא תוכל להשתמש במשרדים שלנו ולנצל את כל הקשרים שלנו בתעשייה".

כאמור, הטופס תפס תאוצה ושותף על ידי מובילי דעה בסצנת ההייטק – ממשקיעים, ועד יזמים מוכרים, כשעד כה נרשמו כמעט 80 צעירות שעומדות בתנאים. "עד סוף החודש," אומר וילנר, "ננסה לסיים את המיון הראשוני ונמשיך לשלב הבא עם היזמות שלדעתנו יוכלו להפיק מאתנו את המיטב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.