Forbes Israel Logo

לא מה שחיפשנו: חמישה דברים שפספסה סמסונג בגלקסי S5 החדש

אתמול סוף סוף הושק הגלקסי S5, והייתה זו הצגה מרשימה למדי. אבל רגע לפני שנתחיל לברר אילו שמועות הופרכו ואילו התבררו כאמת, כדאי שנחשוב לרגע על חמישה מהדברים שלא קיבלנו בטלפון הדגל החדש של סמסונג, ודווקא ממש היינו שמחים לראות:

לכתבה המלאה אודות החידושים בגלקסי S5

1. גוף מתכתי – מכל השיפורים שהציגה סמסונג אמש, אין ספק שדווקא בתחום הזה ציפינו לראות סוף סוף את השינוי, היות שהביקורת על המעטפת הפלסטיקית של סדרת הגלקסי S מהווה ביקורת מרכזית על ליין המכשירים עוד מאז הושק לראשונה. השמועות על מעבר למעטפת ממתכת היו בין השמועות הראשונות סביב השקת הדגם החמישי בסדרה – שמועות שלצערי הופרכו.

יחד עם זאת, עדיין לא אבדה התקווה לגלקסי בעל מראה יוקרתי יותר – סמסונג ידועה כמי שאוהבת ליצור כמה גרסאות למכשירים הפופולריים שלה, כך שיכול להיות שתשחרר בעתיד גם גרסת פרמיום בעלת מעטפת איכותית יותר.

המעטפת האחורית החדשה – עדיין לא ממתכת | צילום: רויטרס

2. חווית משתמש מחודשת – שוק הסלולר כיום פשוט מחכה לחברה שתבוא ותעיף אותו עם חווית משתמש חדשה ומרעננת. התגובות ל-iOS7 של אפל היו במקרה הטוב מעורבות, והאנדרואיד של הגלקסי נשאר בוגר ופרגמטי כבעבר, ולמען האמת די משעמם. בעקבות חשיפת Magazine UX על הגלקסי Note של סמסונג בתערוכת ה-CES, ציפיתי לבשורה גם במכשיר הגלקסי S החדש – לראות איך זה עובד על מסך קטן יותר – אבל במקום קיבלנו גרסת TouchWiz מעודכנת מעט, וכמובן את אנדרואיד KitKat.

3. שינויי מפרט מהותיים – לפני כל חשיפה של מכשיר אלקטרוני, עיקר השמועות ללא ספק הן סביב שיפורי המפרט שעתידים להיות מוצגים. האמת שלא הופתעתי מכך שהמסך שהוצג אינו בתצוגת 2K, וגם לא מכך שהמצלמה עדיין אינה טובה יותר מזו של הנוקיה לומיה המפתיע, אבל בהחלט התאכזבתי מהיעדרו של שיפור אחד, שדווקא מאוד רציתי לראות. אחת השמועות המעניינות ביותר היו שסמסונג תשדרג את המעבד שלה למעבד Snapdragon 805 של קוואלקום, שבעצמה לא יכלה לבחור פלטפורמה מוצלחת יותר להשקה. מנגד, אולי דווקא בגלל שלא שיפרו משמעותית את התצוגה, גם לא היה צורך במעבד כה חזק.

4. השלב הבא בטכנולוגיית הסוללה – כאשר אחת הבעיות המרכזיות של כלל מכשירי הסמארטפונים, ללא יוצא מן הכלל, היא בעיית זמינות הסוללה, ציפיתי לפחות לסוללה בעלת טעינה מהירה מבית סמסונג. למרות שכן הוצגו שיפורים בסוללה, כמו מצב הסטנד-ביי החדש ש"יציל" את אחוזי הסוללה שלנו לקראת תומם, עדיין לא מדובר בשינוי האמיתי והמהותי שכולנו רצינו לראות.

המכשיר החדש | צילום: אתר החברה

5. סיבה לשדרג – שוב נדמה שהיה חסר בהצגה של סמסונג, ובמכשיר החדש שלה, משהו שיגרום לנו לומר וואו, מה שאולי מלמד עד כמה המוצר הזה שנקרא סמארטפון כבר התבגר. אלא אם כן אתם מהסוג שמתרגש מטביעת אצבע, או שלגמרי התלהבתם מה"גלאם" החדש של המכשיר והצבעים בהם הוא מגיע, נדמה שאין סיבה אמיתית לשדרג מהמכשיר הקודם של החברה לחדש שלה.

כרגע, במקום לרוץ ולשדרג, הייתי דווקא מחכה ומקשיב – אולי מבית HTC או אפל, יגיע המכשיר הבא שידהים אותי באמת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.