Forbes Israel Logo

לא מתאפקת: סמסונג מכריזה על Samsung Gear 2

רגע לפני שדלתות תערוכת המובייל הגדולה בעולם, MWC 2014 נפתחות, ויממה שלמה לפני אירוע ההכרזה של סמסונג עצמה – החברה חושפת את הקלפים ומציגה את הדור הבא של ה-Gear, הכולל שינוי של שם המותג ושני דגמים חדשים.

מקדימה את כולן

בהודעה רשמית שהוציאה הבוקר (א') סמסונג, חשפה החברה את Samsung Gear 2 ואת Gear 2 Neo. מדובר בדור הבא של השעונים החכמים החדשים מבית סמסונג, המציעים למשתמשים אפשרות להתחבר אל מכשירי הסמארטפון שלהם ולקבל שליטה מהירה במכשיר, מבלי להוציא אותו מהכיס או מהתיק.

לדברי החברה, הדור החדש מציע שיפור משמעותי לעומת קודמו, הכולל ״עיצוב מודרני ויוקרתי שמתכתב עם רצונות המשתמשים״. מלבד מגוון צבעי הרצועות הזמינות למשתמשים כגון שחור, זהב וכתום ל-Gear 2 או שחור, אפור וכתום ל-Neo, יכולים המשתמשים לשנות את תמונת הרקע, עיצוב השעון ואפילו הפונטים המוצגים בו, על מנת להעניק את הטאץ' האישי שלהם.

בדומה לדגם הקודם של החברה, גם כאן יוכלו המשתמשים לקבל או לדחות שיחות והודעות, וכמובן לקבל התראות והודעות מהאפליקציות השונות הרצות ברקע. למעשה, סמסונג מבהירה כי המטרה של השעונים היא להוות שלוחה של מכשיר הסמארטפון, רק שהפעם כוללים תוכנה משופרת ושימושיות רחבה יותר.

כך למשל, יוכלו המשתמשים לשלוט על מגוון מוצרים אלקטרוניים מבית סמסונג, כגון טלוויזיות, באמצעות אפליקציית WatchON וחיישן ה-irLED blaster. בנוסף, השעונים מיועדים לתפקד כנגני מוזיקה עצמאיים, כך שהמשתמשים יוכלו להוסיף את המוזיקה האהובה עליהם ולהשאיר את מכשיר הסמארטפון בבית בעת ביצוע פעילות ספורטיבית כזאת או אחרת.

למעשה, פעילויות ספורטיביות הן אחד מההדגשים העיקריים בדור החדש של השעונים, שכן שני הדגמים יגיעו עם מגוון חיישנים ואפשרויות ניטור לבריאות הגופנית, כגון אפשרות לניטור קצב הלב של המשתמשים.

השעונים החדשים יהיו זמינים בשוק החל מחודש אפריל הקרוב, אך כמובן שסמסונג עדיין לא חשפה את מחיריהם העתידים. עם זאת, החברה הבהירה כי בניגוד להשקתו של הדגם הקודם שהתאים למכשיר אחד בלבד מבית החברה, בעת ההשקה של שני הדגמים החדשים יהיו מסוגלים להתממשק לעשרות דגמי סמסונג הקיימים בשוק, כך שהמשתמשים יוכלו לרכוש רק את ה-Gear ולא יצטרכו לשדרג גם את המכשיר הסלולרי שלהם.

השעון החכם של סמסונג, הדור הראשון. יש חידוש של ממש? | צילום: רויטרס

ללא שינוי ניכר

עם כל הכבוד להכרזה של סמסונג, על הנייר נראה כי השיקה שני שעונים זהים כמעט לחלוטין עם שמות מותג שונים. כמובן שהמטרה של סמסונג היא להציג שני דגמים המיועדים לשני פלחי שוק שונים. הראשון הוא הלקוחות העסקיים המעוניינים במוצר יוקרתי ומעוצב לצד הלקוחות הממוצעים, שפשוט רוצים שעון שיעשה את העבודה.

כך למעשה, Gear 2 יגיע עם מצלמה הממוקמת ברצועת השעון, בדומה לדגם הראשון, אך דגם Neo יגיע ללא מצלמה בכלל. השינוי הנוסף, מלבד צבעי הרצועה, הוא במימדי השעון, שהינם קצת יותר גדולים לעומת הדגם הראשון שיצא. מימדיו של Galaxy Gear הראשון היו 56.6 מ"מ על 36.8 מ"מ על 11.1 מ"מ בעוד ששני הדגמים החדשים הינם בגודל של 58.4 מ"מ על 36.9 מ"מ ועובי של 10 מ"מ לדגם Gear 2.

בדגם Gear 2 יוכלו המשתמשים למצוא מצלמת 2 מגה פיקסל המסוגלת לצלם סרטוני וידאו באיכות 720p. הזכרון הפנימי בשעונים יהיה 512 מגה בלבד ולמרות שסמסונג הבהירה שהם מיועדים להיות נגני מוזיקה עצמאיים, מציעה נפח אחסון של 4 ג'יגה בלבד, ללא אפשרות הרחבה.

מדובר על ההבדלים היחידים שאנו יכולים למצוא בין שני הדגמים החדשים, לפחות בשלב זה. שני השעונים יגיעו עם מסך בגודל 1.63 אינץ', גודל זהה לדגם הקודם, מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ ומערכת ההפעלה Tizen. בניגוד לדור הקודם בו הציגה סמסונג גרסת אנדרואיד מותאמת, הפעם החליטה לזנוח את אנדרואיד לחלוטין ולהסתמך על מערכת ההפעלה שלה.

מה כן יש בהם?

שני השעונים יציעו חיישנים למדידת קצב הלב, מדידת צעדים ואפשרות ניטור ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים או אפילו טיפוס על הרים. בנוסף יוכלו השעונים לנטר את שנת הלילה של המשתמשים – אפשרות שאמנם לא תגיע מובנת במכשיר, אבל תהיה זמינה להורדה באמצעות חנות האפליקציות הפנימית של המוצר.

בכל הנוגע ליכולות שיציע השעון, בדומה לדגם הקודם גם כאן יוכלו המשתמשים לנהל שיחות, להפעיל את פיצ'ר ה-S Voice, לצפות במזג האוויר וכמובן להתעדכן בשעה הנוכחית – כאשר שני הדגמים יגיעו עם ציפוי נוגד מים ואבק, לשמירה על המוצר.

עם זאת, ההפתעה הגדולה ביותר עבורנו היא דווקא בגזרת הסוללה – שירדה מקיבולת של 315 mAh ב-Galaxy Gear לקיבולת של 300 mAh ב-Gear 2. לדברי החברה, בשימוש ממוצע אמורה הסוללה להספיק ל-2-3 ימים ובשימוש נמוך תספיק ל-6 ימים, אך לצערנו הצהירה על זמני שימוש דומים גם בדגם השעון הקודם, שהספיק עבורנו במקרה הטוב לחצי יום בלבד. נקווה ששיפורי התוכנה השונים יכללו גם שיפור משמעותי בגזרת הסוללה, אך נאלץ להמתין על מנת לגלות זאת.

האם סמסונג תצליח למשוך את המשתמשים באמצעות דור השעונים החדש שלה? יכול להיות שכן, במידה ותדע לשווק אותם כמו שצריך. הוספתן של יכולות הניטור הגופניות הופכות את הדור הנוכחי למעט יותר שימושי לעומת הדגם הקודם, וייתכן שבזכותן תצליח לגרום למשתמשים להתלהב מחדש מהמכשירים הללו. כעת נותר רק להמתין ולראות האם אכן תצליח להתגבר על כשלון הדור הקודם, והאם תוכל להציע מחיר מספיק אטרקטיבי שיהיה רלוונטי למשתמשים המחזיקים בידם סמארטפון מבית סמסונג.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

סוף סוף: החל מהיום ניתן לחסום משתמשים ב-Linkedin

3 אלטרנטיבות מצוינות ל-Google Play Store

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.