Forbes Israel Logo

לא על המשכורת לבדה: מתכננים להתעשר בזכות שכר גבוה? כדאי שתחשבו שוב

"אם המטרה היחידה שלך בחיים היא להתעשר, לעולם לא תשיג אותה" אמר המיליארדר הראשון של אמריקה, ג'ון רוקפלר. הנקודה שלו הייתה פשוטה: כאשר העניין המרכזי בחיים הוא להרוויח כסף, שום כמות של כסף לעולם לא תספיק, תמיד מה שיש יחוויר לעומת מה שיכול להיות. זו הסיבה לכך שהצלחה אמתית כרוכה תמיד בהרבה יותר מכסף. 

אז איך תהפכו להיות עשירים במיוחד? ראשית תאמצו את העובדה כי לפסגה הזו לא תגיעו לעולם בעזרת שכר בלבד. מי עומד מאחורי העובדה הזו – מס ההכנסה.

מס ההכנסה בארה"ב מפרסם מדי שנה רשימה של ההכנסות הגבוהות ביותר. הדיווח האחרון היה של שנת 2009 ולפיו על מנת להיכנס לרשימת 400 ההכנסות הגבוהות ביותר עליך להרוויח מעל 77.4 מיליון דולר. הסכום הזה אולי נשמע ממש גבוהה אך הוא נמוך מזה של שנת 2008 שעמד על 109.7 מיליון דולר. 77 מיליון דולר הם רק נקודת הפתיחה של רשימת ה-400, ממוצע ההכנסות ברשימה עומד על 202 מיליון, כאשר בשנת 2007 עמד הממוצע על סכום של 334 מיליון דולר.

צילום: shutterstock

אחד הדברים המעניינים ברשימה הזו היא כיצד אותם אנשים שמופיעים בה הרוויחו את כספם: מעל 45% עשו זאת באמצעות רווחי הון, כ-20% צברו את הונם כתוצאה משותפויות ותאגידים, 13% מדיבדנדים ורק כ-8% ממשכורות.

המשמעות של הנתונים האלו, עבור אלו מאיתנו שמעוניינים להתעשר, היא כי לא עבודה תחת משכורת או השקעות בטוחות יחסית או לחלופין קניית מניות של חברות גדולות יכניסו אותנו לרשימת 400 המרוויחים הגדולים. בעלות מלאה או חלקית על עסק או מספר עסקים יכולה לבנות עבורנו בסיס עושר מוצק ואולי יום אחד במרוצת הדרך להפוך אותנו למיליארדרים.

ברור לכל כי הדרך למיליארדים כוללת השקעה עצמית, לקיחת סיכונים ועשיית הרבה עסקאות קטנות לפני שהעסקה הגדולה והמאוד מוצלחת דופקת על דלתינו. עם זאת, המפתח הוא להשיג גם מטרות אחרות לאורך הדרך – משפחה, מערכות יחסים, מקצועיות אישית ועוד – כך שגם אם לא נגיע למיליארד, נהיה עשירים בהרבה דרכים אחרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.