Forbes Israel Logo

לא צריך את ה-NSA: מספיקים 80 דולר כדי לפרוץ למחשבים אחרים

אתם לא צריכים להיות ה-NSA כדי לעקוב אחרי אנשים אחרים. כל מה שצריך, מסתבר, הוא 79 דולר לרכישת תוכנה בשם סנייפרספיי, אותה אפשר להתקין מרחוק על מחשבים של אחרים. "אין צורך בגישה פיסית למחשבים כדי להתקין", נכתב בהודעת החברה.

על פי ההודעה שפרסמה החברה, התוכנה "נסתרת לחלוטין מהמשתמשים במחשב". ברגע שהותקנה, "המערכת מתחילה לשמור כל פעולה שביצע המשתמש. הורים יכולים להתחבר לחשבון מכל דפדפן כדי לעקוב אחר הפעילויות ולראות את המסך על המחשב המפוקח כמו בטלוויזיה".

על פי הודעת החברה, הגרסה החדשה של התוכנה תכלול שימוש חשאי במצלמת הרשת והקלטת המיקרופון של המחשב, שתאפשר להורים לשמוע ולראות גם מה קורה סביב המחשב, ולא רק על גביו, "מה שאומר שאתם יכולים לדעת לא רק מה האדם עושה על המחשב שלו, אלא גם לראות ולשמוע מה הוא עושה כל עוד הוא נמצא ליד המחשב".


עוקבים אחרי העובדים? | צילום אילוסטרציה: רויטרס

לילדים ולעובדים

המוצר משווק להורים ולמעסיקים ומיועד לשימוש על מחשבים שנמצאים בבעלותם. אם גוללים לתחתית אתר האינטרנט של החברה, תחת תנאי שימוש, אפשר ללמוד ש"תוכנת המעקב חוקית ב-100% כל עוד המחשב שעליו היא מותקנת נמצא בבעלותכם. אנו לא מעודדים או תומכים בשימוש בתוכנה למטרות בלתי חוקיות".

למרות ההצהרות הברורות, בחלק אחר של האתר מסבירה החברה כי "מודול המעקב יכול להישלח למחשב מרוחק כקובץ מצורף למייל. אפשר כמובן גם לשנות את שם הקובץ כדי להסתיר את העובדה שמדובר בתוכנת עקיבה".

אז "שימוש אחר" בתוכנה אמנם נוגד את מדיניות החברה, אך נראה – על פי התיאורים באתר האינטרנט שלהם – כי אין חסמים טכניים המונעים מאנשים לעשות בה שימוש בלתי חוקי. זה מעלה את השאלה מהו שימוש ראוי עבור תוכנה שאפשר להתקין בחשאיות, אפילו על מחשבים שהם בבעלותכם נמצאים בשימוש העובדים שלכם או הילדים.

סנייפרספיי רחוקה מלהיות תוכנת המעקב היחידה שנמצאת בשוק למעקב של הורים אחר ילדיהם ומעסיקים אחר העובדים. אך בשעה שמרבית התוכנות הללו מאפשרות לנעקבים לדעת כי הם נמצאים תחת השגחה, תוכנות כמו סנייפרספיי פועלות במצב חשאי, ובמקרה הזה אף לא נדרשת גישה פיסית למחשב כדי להתקינן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.