Forbes Israel Logo

לא קל להיות לווייתן: "מניית רציו צפויה ליפול ב-15%"

חשש מהקטנת מכסות הייצוא לגז על ידי הממשלה הביא להקטנת המלצת הקניה של חברת רציו. אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר סבור כי מחירי מניות השותפות בלוויתן כבר נסחרות במחיר גבוה ביחס למגולם בהצעת הרכישה של חברת וודסייד. זר עדכן את ההמלצה לרציו ל-29 אגורות למניה , מחיר הנמוך ב-15% ממחירה בשוק כיום. 

זר עדכן את ההמלצות גם לשותפות האחרות בפרויקט לווייתן. ההמלצה המעודכנת לאבנר היא 2.5 שקלים, המחיר המומלץ לדלק קידוחים הוא 13.7 שקלים – בשני המקרים מדובר בהמלצת תשואת שוק ואילו המחיר המומלץ של נותר ללא שינוי – 71 אגורות, המלצת תשואת יתר. 

אסדת גז ימית | צילום: רויטרס

על פי זר, השווי המוערך של פרויקט לווייתן עומד על 4.9 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לשווי המוערך של פרויקט תמר העומד על 11.7 מיליארד דולר. זר מעריך כי השותפות הישראליות בפרויקט יהנו מהעסקה עם חברת וודסייד האוסטרלית פחות, זאת משום שבעוד שדילול אחזקות החברות הישראליות בפרויקט יהיה 33%-34% לאחר השלמת העסקה, הדילול של נובל יהיה 24%. בנוסף, בהתאמה לאותו שיעור החזקה שיימכר, אבנר, דלק קידוחים ורציו תקבלנה מוודסייד, 14%, 27% ו- 18% בהתאמה.

עוד טוען זר כי כובד מס ההכנסה על שותפויות הגז עדיין לא הופנם, כאשר מחזיקי שותפות הגז חייבים במס הכנסה בגין רווחי הפרויקט. החברות ופוליסות הביטוח צפויות לשלם מס חברות והיחידים ישלמו מס שולי. זר טוען כי יש לקחת בחבשבון את מס החברות משום שמדובר בחלק חשוב מתמחור המניות של השותפות בפרויקט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.