Forbes Israel Logo

לא רואים ממטר: אלה עומדים להיות חמשת הבניינים הגבוהים בעולם

ארגון המתמחה בבניינים גבוהים וסביבות מגורים עירוניות, דיווח כי ישנם כיום 132 גורדי שחקים סופר-גבוהים, המגיעים לגובה של יותר מ-300 מטר, או 984 רגל – שלושה רבעים מהם נבנו רק בעשור האחרון, ועשרים נוספים צפויים להסתיים עד סוף השנה.

הנה חמשת הבניינים ששברו את כל השיאים, שלושה מהם קיבלו את התואר megatalls, בשל העובדה שהם נישאים ליותר מ-600 מטר.

הבורג' קאליפה. הכי גבוה בעולם אבל לא לעוד הרבה זמן | צילום: shutterstock

The Super Tower

האדריכל הגרמני אולה שירן, אחראי על בניין ה-MahaNakhon, שגובהו 314 מטר, והוא כיום המגדל הגבוה ביותר בתאילנד. אך בקרוב יפסיד את מקומו הגבוה לגורד שחקים שגודלו כמעט פי שניים ממנו. הבניין החדש, שנבנה כעת בבנגקוק ועלותו מוערכת בכ-600 מיליון דולר, יהיה מוכן לקראת 2021. בבניין יהיו 125 קומות, שבחלקם יהיו משרדים וחלקם ישמשו כבית מלון יוקרתי עם 260 חדרים וקומת תצפית בגג.

Guiyang Cultural Plaza Tower
גורד שחקים נוסף נבנה בגויאנג שבסין, ויהיה הבניין הגבוה ביותר בעיר שגובהו לא פחות מ-520 מטר. הבניין ישמש כמרכז לאמנויות במה, קניון ומגורים. 109 הקומות שיהיו בבניין יפתחו ב-2020.

Merdeka PNB118

כדי להגיע לגובה של 644 מטר, המבנה הגבישי שנבנה בקואלה לומפור, בירת מלזיה, יעקוף בקלות את המגדלים התאומים המפוארים שניצבים בעיר של משרדי חברת הגז פטרונאס ומגיעים לגובה של 452 מטר. הבניין בן 118 הקומות יכלול מלון יוקרה, חנויות ומשרדים, וכן מסעדה דו-מפלסית ותצפית. מוקף על ידי כמה בנייני מגורים וקניון עם כיפת זכוכית, המבנה ימוקם בלב כיכר המרדכה ההיסטורית של העיר, שבה הכריזה מלזיה על עצמאותה מבריטניה ב-1957.

Baoneng Shenyang WFC Tower 1

את הכינוי "הפנינה של הצפון", קיבל הבניין שנבנה בשניאנג שבסין, ועלותו תהיה לא פחות מ-1.45 מיליארד דולר, יגיע לגובה של לא פחות מ-568 מטר. לבניין יהיו 114 קומות, בהיקף של 3.6 מיליון מטרים רבועים של שטח משרדים, ובנייתו תסתיים ב-2022.

Dubai Creek Tower

סנטיאגו קלטראווה – משרד האדריכלים הנודע שמאחורי אוקולוס הניו יורקי – ניצח חמש חברות אדריכלות אחרות על הזכות לשלוט על פיתוח הנדל"ן האחרון בחופי דובאי.

הבניין צפוי להיות מוכן ב-2020, עלותו עומדת על מיליארד דולר והוא יכלול טרסות גן ותצפיות של 360 מעלות. הבניין המדובר יתעלה על הבניין הנוכחי הגבוה בעולם, הבורג' קאליפה, שגובהו 830 מטר, ויעמוד על לא פחות מ-928 מטר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.