Forbes Israel Logo

לא רק בסמארטפון ובטאבלט – אנדרואיד מגיעה גם לרכב

אין חוט רעיוני ברור שמחבר בין אוטו לסמארטפון: באחד נוהגים ובשני מדברים. עדיין, יותר יותר יצרניות רכב מתחילות לראות את הקשר בין השניים ומשקיעות סכומי כסף בתקשורת אלחוטית ברכבים.

בכנס החדשנות שיתרחש בשבוע הבא, יותר מ-100 חברות טכנולוגיה יציגו שירותים הקשורים ל"מכונית החכמה". בין החידושים אפשר למצוא טכנולוגייה שמכוונת את הרכב בעצמה, טכנולוגיה שמחנה את האוטו, שירותים המרחיבים את המידע לנהג תוך כדי הנהיגה ומכשירים שיטמיעו אפליקציות כמו WAZE ברכב.

רוב יצרניות הרכב, כמו BMW, אוודי ואחרות, משתמשות בפלטפורמות שלהם בכדי להטמיע את הטכנולוגיות. אחרות, כמו פורד למשל, משתמשות בווינדוס של מיקרוסופט בכדי להפעיל את השירותים במכוניות.

צילום: רויטרס

החידוש האמיתי הגיע כשכמה מיצרניות הרכב החלו להשתמש במערכות ההפעלה של הסמארטפונים, דוגמת Tizen ואנדרואיד. "קשה מאוד לזהות את זה, אבל כבר היום יש כמה יצרניות שמשתמשות באנדרואיד בכדי לשלוט במערכת הניווט והבקרה", אומר תומאס סטורמר, מנהל רשת אלקטרוניקה המתמחה בתחום הרכב. מערכת הבידור של רנו קליאו החדשה מבוססת על אנדרואיד. סאב גם כן מתבססת על האנדרואיד עבור מערכות הרכב שלה.

הבחירה של מערכות הפעלה עבור מכוניות הופכת להיות חשובה מאוד עבור היצרנים, כשהצרכנים הופכים להיות צרכני ידע, והתחרות נהיית קשה יותר ויותר. "המאפיין החשוב ביותר במערכת הוא שצורת ההפעלה תהיה בטוחה", טען מארק פיצג'רלד, בדו"ח שנכתב אודות העלייה בפלטפורמות תוכנה עבור הרכב.

מערכת אנדרואיד בתוך המכונית אינה מחזה טריוויאלי, גם לא למי שמשתמש בה על גבי הסמארטפון. אך נראה כי מאז שהפלטפורמה הפכה לקוד פתוח, יצרניות הרכב נעות לכיוון החדשני בקלות יותר, כשהן יודעות כי אפשר להתאים מערכות ייחודיות על פי צורך אישי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן