Forbes Israel Logo

לא רק גוגל: גם סוני מפתחת משקפיים חכמים משלה

בקשת פטנט שפורסמה לאחרונה והוגשה במקור על ידי סוני מגלה כי משקפי תצוגה מתקדמים נמצאים על שולחן השרטוטים של החברה, אך בשונה מהמשקפיים של גוגל, מדובר במשקפיים חכמות בעלי צגי מידע לשתי העיניים. מהאיורים המצורפים לפטנט ניתן לראות כי ישנם שני מסכים שעוצבו על ידי סוני ומסוגלים לתקשר עם העולם סביב המשתמש. הפטנט, כמו כן, אמנם לא חושף שום מידע על התוכן שיוצג במשקפיים, אך מציינים כי ממשק המשתמש יהיה דו מימדי.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה נחשפות שאיפות המיחשוב הלביש (HMD) של ענקית הטכנולוגיה היפנית. בקיץ 2012, פטנט שפורסם הראה קונספט של מכשיר עתידני בעל מצלמות, סוללות ושתי עדשות אשר אינן מחוברות במסגרת ומשמשות לתצוגה. עם זאת, הפטנט האחרון שהגישה החברה מלמד על העניין שמגלה באשר להבאת משקפיים חכמות לשוק ומאותת לגוגל כי היא לא נמצאת לבד במרחב הקנייני הזה.

ההגעה המדוברת של פרוייקט ה-Glass, המשקפיים החכמות של גוגל, אל השוק עשויה להיות המהפיכה הבאה בתחום המיחשוב הלביש ואת השלכותיה אנחנו יכולים כרגע רק לדמיין, אך מסתבר שמתחרותיה של ענקית החיפוש אינן מעוניינות להישאר מאחור ומתחילות לפתח את הדגמים המתחרים שלהן.

התחרות כבר החלה

בעוד שגוגל כבר הציגה את המשקפיים שלה בסרטוני חווית שימוש שונים ובאפליקציות ראשונות למערכת בכנס SXSW, אלו הם הדיווחים הראשונים שמגיעים ביחס למשקפיים של החברה המתחרה. סביר להניח, כי סוני מעוניינת כבר עכשיו למשוך את המפתחים מהמשקפיים של גוגל ולהתחיל לפתח אפליקציות גם לפרוייקט המשקפיים שלה.

עד עכשיו, נהנתה גוגל כמעט באופן בלעדי מהבאזז סביב הפיתוח של המשקפיים החכמות שאמורות להציג מידע רלוונטי ולבצע פעולות באמצעות פקודות קוליות בלבד. סביר להניח כי בתקופה הקרובה נראה יותר ויותר חברות שינסו להתחרות בענקית החיפוש ולקפוץ על הבאזז בזמנים שונים מבחינתן, גם אם מדובר ביצרניות הסיניות שממתינות לצאת עם רפליקות משלהן למוצר אך בכל זאת, איכות הפיתוח של המוצר והאקוסיסטם הרחב ביותר שייווצר יכריע, ככל הנראה את התחרות.

לידיעה המקורית
האם רכיבי האייפון 5S החלו לדלוף לרשת?
מתמונה לסיפור ב-55 מילים: הכירו את Feedfiction [סטארטאפ]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.