Forbes Israel Logo

לבני נגד הבית היהודי: "מסכנים המפעל הציוני"

שוב עימות חריף בקואליציה בין השרה ציפי לבני (התנועה) לבין הבית היהודי. שרת המשפטים לבני תקפה היום את מפלגתו של נפתלי בנט ואמרה כי "הבית היהודי מסכנים את המפעל הציוני. הם פועלים באופן שעלול להפוך את הסכסוך עם הפלסטינים מסכסוך לאומי פתיר לסכסוך דתי לא פתיר. הם מטרידים אותי יותר משלום עכשיו".

לבני אמרה את הדברים על רקע התכנית לבנות אלפי יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים, תוכנית שעוררה את זעמו של הבית הלבן, ועל רקע כניסת יהודים לבתים בשכונת סילואן, תוכניות שמפלגת הבית היהודי תומכת בהן ופועלת לקידומן.

לבני, שדיברה ברשת ב' של קול ישראל, יצאה נגד אלה ש"מעשי ידיהם הציונים אומרים שירה והם חוגגים את החגיגה שתביא אותנו למקום גרוע יותר הפוגע במעשה הציוני הגדול".


"הבית היהודי מטרידים אותי יותר משלום עכשיו" | צילום: מרק ישראל סלם

עוד הוסיפה לבני כי "אנחנו לא ניתן ל'בנטים' להשתלט על העניינים. אני לא מוכנה להיות חלק מהרמת הידיים הקולקטיבית הזאת. אלחם כדי לקדם דברים שאני מאמינה בהם ולמנוע דברים שאני מאמינה שיכולים לדרדר את מדינת ישראל".

בתגובה נמסר ממפלגת הבית היהודי: ״הפרידה מרעיון המדינה הפלסטינית בארץ ישראל אמנם קשה, אך מוטב שהגברת לבני תוציא את התסכול שלה כלפי הפלסטינים שעוסקים בטרור במקום על הבית היהודי שמנסה לתקן את נזקיו״.

לכתבה מבעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.