חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

להבין את עצמנו: הושק פרויקט חקר המוח האנושי הגדול בעולם

פרויקט מדע המוח הגדול ביותר בעולם, המורכב משיתוף פעולה בין 130 מכוני מחקר ברחבי אירופה, הושק אתמול בשוויץ. הפרויקט העולמי שיימשך 10 שנים עשוי להעניק לנו הבנה ברורה ומעמיקה יותר כיצד פועל המוח.

עם השקתו, יחלו מדעני מוח, רופאים ואנשי רובוטיקה ומחשבים למפות את פרטי הפרויקט תחת 6 פלטפורמות מחקר: נוירואינפורמטיקה, סימולציית מוח, מחשוב על, אינפורמטיקה רפואית, מחשוב ניורומורפי, וניורורובוטיקה. כל אחת מהפלטפורמות מצוידת בכלים ובשיטות טכנולוגיות שיאפשרו את השגת יעדי הפרויקט. המדענים, דרך מכוני המחקר שלהם, יקימו ויבחנו את הפלטפורמות במשך 30 החודשים הבאים, וב-2016 הן אמורות להיות מוכנות לבחינה של מדענים מכל העולם. 

המדענים יאלצו להתמודד עם כמות עצומה של מידע. תפקידה של פלטפורמת הנוירואינפורמטיקה למשל, תהיה למצות את מקסימום האינפורמציה האפשרית מכל המקורות וליצור ממנה קרטוגרפיה שתכלול את כל רמות הארגון של המוח: מהתא הבודד ועד המוח כולו.

הבנה שתוביל לטכנולוגיות חדשות. המוח האנושי | צילום: רויטרס

פלטפורמת הנוירורובוטיקה תפעל לשילוב סימולציות של רשתות עצביות ברובוטים, אשר ייהנו מתכונות חדשות כמו יכולת למידה ויכולת התאוששות. מרכיב חשוב נוסף יהיה ליצור טכנולוגיות בהשראה עצבית, כמו שבבים מיקרוסקופיים שיחקו פעילות של רשתות עצביות.

הפרויקט נבחר על ידי האיחוד האירופי כספינת דגל מחקרית (FET Flagship) בשל מורכבותו וממומן בסכום של 1.2 מיליארד יורו. בפרויקט מקווים שהתוצרים לאחר 10 שנים יהיו ידע ומידע שיוכלו לשמש בסיס לפיתוח טכנולוגיות מידע וטכנולוגיות רפואיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן