Forbes Israel Logo

להיט בקיקסטאטר: מקלחת מזן חדש שגם חוסכת 70% מהשימוש במים

ההתקדמות הטכנולוגית המואצת של השנים האחרונות הספיקה להתבטא בתחומים רבים כמו שיפור התקשורת והתחבורה ציבורית, אבל יש תחום אחד שעומד במקום כבר עשורים רבים – המקלחת. סטארט-אפ אמריקאי חדש בשם Nebia רוצה לשדרג את חוויית המקלחת שלנו ועל הדרך גם לחסוך במים.

Nebia הוא ברז לאמבטיה (דוש) שפועל בצורה שונה מברז רגיל – במקום שיצא ממנו זרם ישיר של מים על המתקלח Nebia "מפרק" את הזרם להמוני רסיסים ויוצר מעין ערפל נעים של אלפי טיפות מים. "שפני ניסיון" שהשתמשו באב-טיפוס של Nebia דיווחו על תחושה של רעננות בחוויה השגרתית שכל אחד מאיתנו עובר על בסיס יומי.
"אנשים אומרים שזה כמו לצעוד לתוך ענן חמים", מנסה להסביר המנכ"ל, פיליפ ווינטר, את התחושה כשמשתמשים ב-Nebia. "אתה נכנס פנימה ומיד נרטב כולך, אין צורך להזיז את הגוף תחת זרם המים כדי להתקלח באופן מקיף".

השוואות שנעשו הוכיחו גם כי השימוש ב-Nebia הרבה יותר חסכוני במים מאשר שימוש בברז רגיל. במסגרת הניסוי, ברז רגיל וברז של Nebia הופעלו במקביל במשך 8 דקות. בתום הזמן הקצוב, נמדדה כמות המים שכל ברז צרך. התוצאות הראו כי Nebia השתמש ב-70 אחוז פחות מים בהשוואה לברז המקלחת הסטנדרטי. במצטבר, מדובר בחיסכון של אלפי ליטרים בשנה ותיאורטית הקלה גדולה בחשבון המים של כולנו.

ברז האמבטיה החדש | צילום: אתר הפרויקט בקיקסטאר

זכה להיענות אדירה של הגולשים בקיקסטארטר
עמוד הקיקסטארטר של Nebia זכה להצלחה עצומה תוך זמן קצר מאוד. במקור ביקשו היזמים 100,000 דולר ליישום הפרוייקט, אך נכון לרגע זה נתרמו לו כבר כמעט 900,000 דולר, כלומר כמעט פי 9 מהסכום המבוקש. לקמפיין המימון של Nebia נשארו עוד 29 ימים עד סיומו ויהיה מעניין לראות עוד כמה תרומות יצטברו בסך הכל.

Nebia עונה על בעיה גלובלית של הצורך לחסוך בצריכת מים מתוקים, בעיה שרלוונטית גם לנו כאן בישראל אך לא רק. לקראת סוף הסרטון של Nebia בעמוד הקיקסטארטר מופיעה כתובית עם פנייה אישית אל מושל קליפורניה, ג'רי בראון. המושל קרא לאזרחי קליפורניה לעשות מאמץ ולחסוך בצריכת המים במדינה. בכתובית נאמר כי Nebia היא התשובה של היזמים לבקשה של בראון והם קוראים לו ולשאר מנהיגי המדינה להתקין את Nebia במקלחות שלהם.

צפו: Nebia בפעולה

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: גוגל משיקה מגרש משחקים חדש למפתחי אנדרואיד

עוד בגיקטיים: סמסונג מכריזה על Galaxy Note 5 ושירות Samsung Pay

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן