Forbes Israel Logo

לזה לא ציפיתם: עדכון 12.1 של אפל מסתיר הפתעה מאוד לא נעימה

בעוד שגרסת מערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 12, הייתה מלאה בתכונות סודיות גדולות, היא הכילה גם כמה באגים משמעותיים – כולל אחד מביך במיוחד שעבר גם ל-iOS 12.0.1. עכשיו אפל AAPL-1.55% מציעה את העדכון העיקרי הראשון שלה – iOS 12.1 – אבל מסתבר שהפתעה מאוד לא נעימה מסתתרת מאחורי התכונה החדשה הגדולה ביותר שלו.

Apple iOS 12.1 מציגה את האפשרות לה ציפו עשרות מיליוני לקוחות ברחבי העולם – שיחות וידאו קבוצתיות באפליקציית FaceTime. זו אפשרות שבתחילה הובטח כי תכנס לגרסה הראשונה של iOS 12, אך בסופו של דבר היא נדחקה למהדורה זו. אבל האותיות הקטנות המפרטות על העדכון מגלות את המציאות העצובה – מיליוני בעלי iPhone ו-iPad לעולם לא יוכלו להשתמש בה.

לזה כולם חיכו – שיחות קבוצתיות ב-Facetime | צילום: shutterstock

הראשונים לשים לב היו בעלי אתר to5Mac9, שגילו כי במדריך למשתמש של Apple עבור משתמשי iOS 12.1 מצויין כי קבוצת FaceTime לא תתאפשר בהרבה מכשירי iPhone ו-iPads תואמי iOS 12, בינהם iPhone 5S, iPhone 6s, iPhone 6 פלוס, iPad Air, iPad Mini 2, iPad Mini 3, iPad Mini 4 ו-6 iPod.

כן, הרבה מכשירים לא נכללו. אבל למה? אפל לא מסבירה את זה, אבל נראה שהתשובה היא ביצועים. שיחות וידאו של קבוצות FaceTime הן אינטנסיביות מאוד עבור המעבד, ואין מכשירים עם מעבד A8 או קודמים לו שיכולים לעמוד במשימה. מעבד ה-A8X שב-iPad Air 2, לעומת זאת, כמעט ונשאר בחוץ. יש לציין, שמעבד ה-A9 שמפעיל את iPhone SE יצלח את שיחות הוידאו הקבוצתיות ללא קושי.

אבל יש פיצוי. אפל אישרה כי לקוחות המחזיקים ב-iPhone 5S, iPhone 6 ו-iPhone 6 פלוס יקבלו תמיכת אודיו בלבד בשיחות קבוצתיות ב-FaceTime. לקרוא לזה 'FaceTime' ללא פנים זה קצת רחוק המציאות, אבל זה יותר טוב מכלום.

עם זאת, נראה שעדיין יהיו הרבה משתמשי iPhone ו-iPad שיכעסו וירגישו מרומים כעת, כשאפל הוציאה את העדכון. כמו כן, לא תהיה התייחסות רחבה לכך שאפל לא הודיעה למשתמשים כי גם אם יש להם iPhone או iPad תואם, השיחה הקבוצתית ב-FaceTime תהיה מוגבלת מבחינה גיאוגרפית בעת ההשקה.

להגנת החברה יאמר, כי התמיכה לטווח ארוך של אפל במכשירים שלה היא ללא תחרות. אבל למעט כל הדגמים האלה שלא יהנו משיחות הוידאו הקבוצתיות ב-FaceTime (כאשר בהחלט שיחות ברזולוציה נמוכה יותר היו יכולות להוות אופציה) נראה שאפל מנסה לרמוז לבעלי מכשירים אלה כי היא רוצה שהם ישדרגו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן