חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לחשוב מחוץ לקופסה: הבתים הכי קומפקטיים בעולם

צפיפות האוכלוסין מחד ומחירי הדיור הגואים מאידך מאלצים רבים בעולם לבחור לחיות בבתים קטנים, שלא לומר זעירים. אמנם יש בתים קטנטנים שהפכו לאטרקציה תיירותית המניבה לבעליהם הכנסה צדדית בעבור הזכות להציץ פנימה, אבל אין ספק שאנשים באמת חיים ככה. הנה הצצה לכמה בתים קומפקטיים במיוחד.

הייתם גרים כאן? ביתו הצר של אדגר קרת | צילום: רויטרס

הבית של כריס ומליסה טאק
כריס ומליסה טאק יצרו לעצמם בית עץ חמים ונעים בסיאטל סחופת הרוחות. ב-10 מ"ר הצליחו בני הזוג לתכנן מטבחון, סלון, גלריית שינה, חלל רחצה ופתרונות אחסון. השניים מעידים שהם עזבו חיים נוחים וחומרניים ויצאו לדרך חדשה ופשוטה בבסיסה. בבלוג שלהם הם מספרים על עצמם, על בניית הבית, מציגים תכניות של המבנה ומספקים מידע נוסף למתעניינים הרבים.

הבית היפני על צלע ההר
אלופי בניית הבתים הזעירים בעולם הם היפנים. הקרקע הפנויה לבנייה יקרה המציאות והעיצוב היפני הדוגל במינימליזם משתלב יופי בעובדות בשטח. הבית שנבנה ב-2005 עבור זוג (קומפקטי למדי) נראה לרגע כמו שלט חוצות יצירתי, אבל מדובר במבנה מודרני ומתוכנן להפליא של האדריכל Shuhei Endo. המבנה בנוי על צלע הר ונראה כאילו הוא ממשיך אותו או נבלע בתוכו. מדובר במעין הארכה של ההר שבהמשכו נבנה הבית, תוך ניצול התצורה הטבעית של המקום מבלי לנסות לחצוב, לחפור או להזיז הרים.

בנה ביתך בסוף שבוע אחד
זה אמנם נראה כמו חלל תצוגה באיקאה או הצעת הגשה מהקטלוג, אבל מדובר בבית שבדי זעיר ומעוצב שגודלו לא עולה על 15 מ"ר. מצוקת הדיור בשבדיה בשנים האחרונות הובילה את הרשויות לאשר בנייה של בתים זעירים ללא צורך באישורים. מעצבים יצירתיים הרימו את הכפפה וניצלו כל מילימטר. את הבית הספציפי הזה – המכונה FRIGGEBOD- תכנן המעצבJonas Wagell h ושימו לב: הוא מגיע בערכה באריזה שטוחה ואפשר להקים אותו תוך סוף שבוע אחד (די מקביל להרכבה של ארון איקאה). הבית המודרני מגיע עם כל ההכנות לחשמל, אינסטלציה וכך הלאה. היתרון הגדול בבית עשה-זאת בעצמך הוא המרפסת שמאפשרת לשבת בחוץ וליהנות מצינה שבדית.

דירה ניורקית שופעת פתרונות
איך דוחסים לתוך דירה בשטח 22 מ"ר מטבחון, חדר שינה, ספרייה, חדר עבודה, חדר רחצה וחדר שירות? בעזרת יצירתיות. המעצב האמריקאי טים סגרמן הצליח לדחוף לתוך דירה פצפונת במנהטן את כל הפונקציות, כולל טונות של ספרים, בעזרת עיצוב מדויק ומלא מחשבה. בדירה הקטנטנה, שהייתה במצב רעוע לפני השיפוץ, נעשו עבודות נגרות רבות שיצרו גומחות, ארונות, חללי אחסון ומדפים רבים. כך למשל בקומת הגלריה משמש ארון ליד המיטה מצדו האחד ספרייה עמוסה עם פינת ישיבה זעירה, ומצדו השני כחלל שירות שבו מוצבת מכונת הכביסה. אין סנטימטר מבוזבז או כזה שלא מנוצל בחוכמה, והכל מלאכת מחשבת של פתרונות עץ.

גאווה ישראלית בפולין
ואי אפשר לסיים מבלי להזכיר את הבית הזעיר של אתגר קרת בפולין. הסופר הישראלי, שהוריו היגרו ארצה מפולין, הוא איש תרבות מוכר וספריו תורגמו לפולנית. הבית המודרני הוא מעין מחווה תרבותית ולא ממש מיזם נדלנ"י, אם כי לגמרי אפשר להתגורר בבית הנחשב לאחד הצרים בעולם (רוחבו המקסימלי הוא 150 ס"מ, ומינימלי 70 ס"מ). המבנה הצר מלהכיל נבנה ב-2012 על פני ארבע קומות בסדק צר בין שני בניינים בוורשה, באזור שבו היה פעם הגטו המפורסם. אז בפעם הבאה שאתם מחפשים שורשים בוורשה, חפשו את The Keret House.

לידיעה באתר און לייף

עוד האון לייף: לאמץ טרנדים במידה 42 ומעלה

עוד באון לייף: תבחרו:יהודיה או פמיניסטית

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן