Forbes Israel Logo

ליברמן הטיל פצצה באמצע המשבר: מפרק את "הליכוד-ביתנו"

פצצה פוליטית באמצע המשבר: שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע הבוקר (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מפרק את הסיעה המשותפת "הליכוד-ביתנו" על רקע העימות בין השניים אתמול בישיבת הממשלה, ובשל הביקורת בתוך מפלגת "ישראל ביתנו" על התנהלות הממשלה אל מול התחממות הגזרות השונות.

ליברמן הודיע כבר בעבר כי בבחירות הבאות לכנסת שתי הסיעות יתמודדו בנפרד, אולם בכנסת הנוכחית עדיין המשיכו שתי הסיעות לפעול יחד. בליכוד וגם בישראל ביתנו ציפו בדריכות לתוצאות הפגישה בין השניים ועם סיומה עדכן נתניהו את יו"ר הקואליציה יריב לוין.

עוד בטרם הסתיימה הפגישה, הפיץ דובר ישראל ביתנו הודעה לתקשורת הבוקר בה נמסר כי ראש המפלגה יכנס מסיבת עיתונאים ביחד עם כל חברי סיעתו בשעות הצהריים. אז הוא צפוי להודיע רשמית על החלטתו ולנמק את החלטתו לעשות כן, דווקא כאשר ישראל מתמודדת עם מהומות מבית וירי בלתי פוסק על הדרום.

ליברמן ונתניהו, סוף השותפות? צילום: מרק ישראל סלם

מזכ"ל ישראל ביתנו פאינה קירשנבאום הבהירה לקראת מסיבת העיתונאים, כי אין כוונה לפרק את הקואליציה: "זה לא אישי. הכל לטובת עם ישראל. אנו לא חושבים שזה הזמן לפרק קואליציה. אנו נמצאים בנקודת חולשה. חייבים לאחד את השורות ולא לפרק קואליציה ולהחליש אותה. אנו רוצים לחזק את מדינת ישראל".

"ליברמן יכול לפרוש מהממשלה"

בליכוד הסירו את הכפפות ולתקוף את ליברמן באופן אישי. סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי אמרה כי "שר החוץ הופך את ממשלת ישראל לשוק של התלהמות". "אם החלטות הקבינט אינן נאות בעיניו שיתכבד לפרוש מהממשלה", אמרה חוטובלי על שר החוץ, "הצביעות בה נוהג ליברמן הולכת איתו לאורך כל דרכו הפוליטית – ימניות לפי מצב הרוח הלאומי. התנהלות כזו מביישת את מעמדו של חבר קבינט בישראל".

האפשרות לפירוק השותפות באה על רקע התקרית אתמול בישיבת הקבינט בין ראש הממשלה לבין שר החוץ.העימות החל כאשר השר עמיר פרץ (התנועה), תושב שדרות, התעקש לדבר בזכות האיפוק שמפגינים רוב שרי הקבינט, ובכלל זה יו"ר מפלגתו, השרה ציפי לבני, ומתח ביקורת על שרי הקבינט בנט וליברמן.

פרץ הטיח בשניים כי "לא ייתכן שיש שרים שמגיעים לשדרות, מתסיסים את האווירה וגורמים לתושבים לחשוב שהממשלה לא דואגת להם. מי שמדיניות הממשלה לא טובה לו, שיסיק את המסקנות".

השר יאיר שמיר (ישראל ביתנו) אמר בדיון כי הממשלה נתפסת כמגמגמת ויו"ר מפלגתו, השר אביגדור ליברמן, אף צוטט על ידי חלק מהנוכחים בישיבה כמטיח ביקורת בראש הממשלה נוכח דבריו בפתח הישיבה, בגנות מה שכינה התלהמות, ואמר לנתניהו: "אל תתן לי ציונים על אמירותיי".

בישראל ביתנו גוברת הביקורת על חוסר התגובה של הממשלה לנוכח המשך ירי הטילים בדרום. ליברמן אמור להתייחס בדבריו במסיבת העיתונאים גם למצב הבטחוני וכן להמשך ההתפרעויות במגזר הערבי.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.